Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autokoolid kinnitavad - autojuhiks õppijate arv on vähenenud

    "Arvestades majanduses tekkinud olukorda tullakse autokooli õppima vaid vajadusel - need õpilased kes läksid massiga kaasa, on kadunud," arvas Järva Autokooli liiklusõpetaja Kulno Klein.
    Kleini sõnul on võrreldes eelmise aastaga praegune olukord autokoolides kardinaalselt muutunud. "Praegu ei ole järjekordi ja on võimalik kohe alustada õppimist ükskõik, millist kategooriat soovitakse," teadis Klein võrrelda eelnevate aastatega. "Autokoolituses nagu muudes majandusüksustes toimub praegu korrastus," mainis liiklusõpetaja ja selgitas, et viimastel aastatel on autokoolitust ja sellega seonduvat pidevalt reformitud, mille tagajärjel on kadunud Eestis liiklusõpetajad ning iga kodanik, kes soovib, võib luua oma autokooli.
    MG Autokooli juht Tatjana Varakuta ütles, et kuigi selle aasta veebruarikuu kursustele registreerinud inimeste arv oli võrdväärne eelmise aasta sama ajaga, siis märtsikuu autokooli kursustele registreerinud inimeste arv on oluliselt väiksem.
    "Tavaliselt on meil aasta kõige paremad kuud märts, aprill ning oktoober ja november," selgitas Varakuta. Tema sõnul ei kavatse autokool veel kursuste hindasid alla lasta. "Kuigi paljud on juba seda teinud," lisas Varakuta. "Vaatame, kuidas märtsis aprilli kursusteks registreeritakse ja siis otsustame," vastas Varakuta küsimusele, kas lähiajal kavatsetakse ka kursuste hindasid langetada.
    Autokooli ABC Koolitus juhataja Indrek Palu rääkis, et raskel ajal kardavad inimesed kulutusi teha ning seetõttu on liikluskoolis alates sügisest õpilaste arv oluliselt vähenenud.
    "Eks iive on ka üheks põhjuseks," märkis Palu ja selgitas, et üle riigi väheneb pidevalt ka keskkooli õpilaste arv. "Need on omavahel seoses," rääkis Palu. Tema sõnul on oluliseks põhjuseks ka inimeste raske majanduslik olukord. "Me lasime hinnad allapoole ja enam allapoole lasta ei anna," märkis Palu. Tema meelest on aga õpilase seisukohalt praegune aeg õppimiseks väga hea. "Need, kes saavad endale lubade saamist lubada, neil on väga hea võimalus õppida," mainis Palu. Tema meelest on praegu liiklusõpetajatel palju rohkem aega ja võimalust õpilasega tegeleda. Palu hinnangul kukuvad paljud nõrgemad autokoolid praeguses majandusolukorras ära.
    Saaremaa liikluskooli Taavo Tenno Autokool OÜ omanik Taavo Tenno rääkis, et õpilaste vähenemist on tunda alates selle aasta jaanuarist. "Järjekorrad kadusid ära alates sellest aastast, eelmisel aastal olid koolitustele veel pikad järjekorrad ," rääkis Tenno. "Õpilaste arvu vähenemist on põhjustanud iive ning ka see surutis," leidis Tenno ja selgitas, et Saaremaa kohalikku teenuse turgu ning autokooli õpilaste vähenemist on mõjutanud ka uue autokooli lisandumine. "Teenuse hind on jäänud samaks, langetada ei plaani," arvas Tenno ja lisas, et kui õpilaste arvu vähenemine jätkub, siis peab autokool ka teenuse hinnad üle vaatama. Tema sõnul ei ole praegu seda veel tehtud.
    Tartu Selge Autokooli juhataja Madis Ütt leidis, et õpilaste arvu vähenemise tendents hakkas pihta juba kaks aastat tagasi. "Lähima kolme aasta jooksul langeb see veelgi," märkis ta ja tõi selle protsessi põhjuseks väikest sündivust 90ndate alguses. Tema hinnangul on õpilaste arvu vähenemise võimendavaks põhjuseks ka praegune majanduskriis. "Paljud noored on lubade saamise edasi lükanud," arvas Ütt.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.