Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tööst ilma lihttöölised

    "Eelmine aasta andis märku, et läheb keeruliseks, tõsised muutused aga on lähiajal ees. Ettevõtted räägivad palkade alandamisest 10-15%, aga võib juhtuda ka nii, et töötajate palk jääb samale tasemele, aga inimesi jääb firmadesse vähem," selgitas ta.
    Pauli sõnul võib pigem oodata siiski koondamist. Logistikavaldkonnas makstakse häid spetsialiste ka teadlikult üle, kuna inimkapitali osakaal heades tulemustes on olulisim. "Töötajad, kes produktiivsusega ei hiilga, koondatakse, aga tõelistelt rahamasinatelt pole võimalik raha ära võtta. Nii et kõrgemapalgalised jäävad alles ja pigem koondatakse madalapalgalised," on Paul kindel. Ta lisas, et sektoris võib töö kaotada tuhandeid inimesi.
    Keskmise palga numbri osas Illimar Paul erilist muutust ei prognoosi. "Ja keskmisest ei saa meie alal üldse lähtuda… Sektor "veondus, laondus, side" ja logistikaturg on tegelikult kaks erinevat asja. Veondus-laondus on logistikaturu üks pool, aga teine pool - kliendid, keda esindavad tootmis- ja kaubandusettevõtete ostujuhid ning logistikajuhid, kes oma tellimustega turul protsessid esile kutsuvad - on sealt puudu," paneb Paul küsimuse alla statistiliste andmete paikapidavuse.
    Transpordi ametiühingu juhatuse esimehe Peep Petersoni hinnangul kukub transpordisektor umbes 15%. "Eks koos üldise majanduslangusega peab kukkuma ka transport ja mitte vähem, kui majandus keskmiselt," lisas ta.
    Bussijuhtide sissetulekud on ületundide vähenemise tõttu vähenenud kuni 25%, raske olukord on tema sõnul ka autovedudes, kus paljud autojuhid on sunnitud puhkusel.
    Peterson tõi välja, et kõige parem on olukord toiduvedudes, kuhu langus jõuab pisikese hilinemisega, raskeim aga kallurvedudes, sest teetööde mahud sel aastal vähenevad. "Teame firmat, kus töötajad paluvad, et neid koondatakse, kuid ettevõttel ei ole selleks raha," tõi ta näite.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni juht Toivo Kuldkepp usub, et 20% võib vedude sektor küll kokku tõmmata. "Palku tõenäoliselt vähendatakse, aga ega see ei anna midagi. Tootlikkust on vaja tõsta. Autode arv on meil ka ülepingutatult suur. Kümmekond aastat tagasi oli käigus 150 autot, nüüd on 8000. Keegi ei tunnista, et on pankroti serval, aga ma aiman, et paari kuu pärast lõpetavad tegevuse ettevõtted, kel liisingautode osakaal suur," arvas Kuldkepp.
    Logistikavaldkonnas on aga ka ettevõtteid, kes mõtlevad pigem töökohtade juurdeloomisest, mitte massilistest koondamistest. "Laiendame oma tegevust kaupade ladustamisel ja pakendamisel. Paari suurema kliendiga on läbirääkimised lõppfaasis ja kui need õnnestuvad, on tõepoolest võimalik, et loome hoopis uusi töökohti," rõõmustas Itella Logistics Eesti tegevjuht Risto Merisalu.
    "Palgatase meil muutunud pole. Oleme püüdnud üldkulusid täpsemalt arvestada ja muutnud tööd efektiivsemaks. Meil on praegu 90 töötaja ringis, laotöölisi neist ca 2/3. Kui varem kasutasime renditööjõudu, siis enam mitte," täpsustas Merisalu. "Ehkki olukord pole kõige parem, oleme suutnud vastavat taset hoida. Meil on plaanid erinevate stsenaariumite jaoks, aga et kliente tuleb juurde, teeme kõik, et mitte vähendada palku," rääkis Merisalu.
    Autor: Tea Taruste
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.