Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Edu ja ebaedu põhjuseks inimesed
Organisatsioonid on nagu autod. Nad ei liigu ise, või kui, siis ainult allamäge, on öelnud Manfred Kets de Vries, tuntud juhtimismõtleja, INSEADi ülikooli professor ja hinnatud konsultant.
Organisatsioonidel ja autodel on muidki sarnasusi. Mõlemad vajavad töötamiseks kütust, regulaarset hooldust ning ülevaatust. Nii nagu auto ei sõida bensiini-diislita, ei suuda organisatsioon, mis koosneb töötajatest, toimida iga töötaja jaoks sobiliku kütuseta huvitava töö, meeldiva töökeskkonna või rahuldava palga näol.
Et ettevõte töötaks sama korrektselt kui sõiduvahendi masinavärk, tuleks seda aeg-ajalt koolituste näol õlitada. Kui sõiduk aga ühel päeval enam üldse ei liigu, on selge, et tegu on suurema veaga ja masin tuleb hooldusesse toimetada või ise kapoti alla ronides korda putitada.
Igale juhile on selge, et kui pole autot, sõita ei saa. Sama iseenesestmõistetav võiks olla ka arusaam, et kui pole töötajaid, pole ka ettevõtet.
Ning kui sõiduvahend on liikvele läinud ning kiirust kogumas, pole eriti arukas kiirusetuhinas liikluseeskirju unustada, isegi juhul, kui kiiruseületamiseks tundub hea põhjus olevat.
Manfred Kets de Vriesi sõnul peitub tõhusa juhtimise ja eduka organisatsiooni võti - nagu tihtipeale ka ebaõnnestumise põhjus - inimestes.
Inimesed on keerulisemad kui struktuurid ja süsteemid, inimeste väljakujunemine on kestnud kogu nende elu, sageli on nende käitumise motiivid ka alateadlikud, mistõttu igasugune muutus tekitab hirmu ja vastupanu. Aga tõhusa juhtimise korral on siiski kõik võimalik.