Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksa Auto radikaalne hinnapoliitika vähendas laovarusid
Mullu sai Saksa Auto 729,9 miljoni kroonise käibe juures 10,9 miljonit krooni kasumit. 2007. aastal oli käibeks 964,9 miljonit ja kasumiks 34,9 miljonit krooni. Ettevõtte varud, millest lõviosa moodustasid müügiootel autod, paisusid aastaga 156 miljonilt kroonilt 219 miljonile kroonile.
"2009. aasta jaanuari teisel poolel näitas autoturg, et ilma radikaalsemate allahindlusteta ei ole ikkagi võimalik autosid müüa. Samuti oli meie uute autode laoseis saavutanud kriitilise taseme, mis ei vastanud enam 2009. aastaks prognoositavale müügile," avaldas Saksa Auto.
"Otsustasime alates jaanuari teisest poolest alustada uue reklaamikampaaniaga, kus suure osa laoautode müügihind oli alandatud allapoole soetushinda. Kuni raamatupidamisaruande kinnitamiseni oleme saanud autode müügist kahjumit summas 16 612 000 krooni," teatas ettevõte.
Kuusk ei soovinud täpsustada, millisesse suurusjärku kogu allahindlus jäi, märkides, et üht-teist on siiski veel müüa ja kogu miinus kajastub alles 2009. aasta aruandes. Saksa Auto kodulehe andmetel on praegu müügil kaks soodushinnaga mudelit, kuid nende allahindlus pole Kuuse sõnul juba müüdud autodega võrreldes kuigi suur.
"Praegu on meie laovarud isegi väiksemad kui peaks olema," sõnas Kuusk. "Normaalne varu oleks 2,5-3 kuu müük ehk kuskil 150 autot, kuid praegu on neid praegu vähem."