Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Krediitkaardipettus puudutab sadu kliente
"Tegemist on võimaliku kaardiandmete lekkega Hispaanias," ütles Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask. Tema sõnul teavitasid VISA ja MasterCard võimalikust petuskeemist panku üle maailma, sh Eestis.
Kui paljusid kliente probleem puudutab, pole Siilivaski sõnul veel teada, sest infot laekub jooksvalt. Erilist tähelepanu võiks kaardikasutusele pöörata need, kes on aasta jooksul käinud Hispaanias.
Sampo Panga kaardivaldkonna juht Ainar Nurk tunnistas, et Hispaanias avastatud võimalik pangakaartide andmete lekkimine puudutab 14 nende klienti. "Suurem kahju suudeti kõrvaldada enne seda, kui kliendid seda märkasid. Pank sai eelnevalt infot koostööpartneritelt, tuvastati juhtumid ja kliendid, kes võisid kahju kannatada," selgitas ta.
Nordea Panga Eesti kaardiüksuse juhi Helgi Soontaga ütlusel kontrollivad nad üle kõik oma kliendid, kes on viimasel ajal selles piirkonnas viibinud, ja soovitavad kaardid välja vahetada. "Nordea Pank kompenseerib oma klientidele uue krediitkaardi tegemise ja hüvitab kaardi väärkasutamisest tingitud kahju," lisas ta.
Swedbank soovitab hoida välisreisidel oma kaardil silm peal, olla tähelepanelik "sõbralike" abistajate suhtes ja ka mitte lasta teenidusasutustes klienditeenindajal oma kaardiga kliendi nägemisulatusest lahkuda.
Kõne Swedbankist sai ka tänavu kaks korda Hispaaniat külastanud IT-ajakirja Digi peatoimetaja Henrik Roonemaa, kuigi tema kaarti kuritarvitatud pole. "Paar restorani oli, kus maksmise ajaks läks teenindaja mu krediitkaardiga tagaruumi. Aga seal käidi kõigi klientide kaartidega," meenutas ta reisi.
Kuna lekkinud on paljude inimeste andmed, siis ehk on need pärit internetist, pakkus Roonemaa. Samas kinnitas ta, et pole kunagi ostnud midagi ühestki Hispaania internetipoest.