• OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,17%5 699,94
  • DOW 30−0,44%42 011,59
  • Nasdaq −0,04%17 918,47
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 225−0,04%38 536,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,26
  • OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,17%5 699,94
  • DOW 30−0,44%42 011,59
  • Nasdaq −0,04%17 918,47
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 225−0,04%38 536,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,26
  • 15.03.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas autojuhtide põud on müüt?

Autojuhide tööjõuturu kohta esitatakse vastukäivaid seisukohti: veofirmad ütlevad, et juhte ei ole tööle võtta, tööturuteenuste vahendajad väidavad, et neil tööle soovivaid autojuhte jagub. Autojuhtide tööjõuturg kulgeb isevooluteed, kus igaüks üritab oma nurgas asja parandada, ilma et oleks selge, mida täpselt vajatakse.
Väidetavalt on autojuhtide tööjõuturult puudu tuhandeid autojuhte. "Probleem on väga suur. Me ei suuda otsustada, kellele ja kuidas vedada," rääkis juba sügisel Äripäevas Hert Transpordi omanik Tarmo Tšernjavski, kes oli valmis tööle võtma 500 autojuhti.
Autojuhte jagub. Töötukassa ütleb, et neil oli 21. veebruari seisuga arvel 845 autojuhti. Autoettevõtete Liidu juht Villem Tori ei oska arvata, miks töötud autojuhid veofirmadele ei sobi. Ilmselt on neil puudu töökogemusest, leiab ta. Töötukassa aga väidab, et 395 töötut autojuhti on veoki roolis istunud vähem kui pool aastat tagasi. Pealegi on töötukassal pakkuda praktikateenus, kui töölesaamise takistuseks on kogemuse puudumine.
Kõik tahavad uusi autojuhte juurde koolitada. Pärast ebaõnnestunud autojuhtide värbamise aktsiooni teatas Tšernjavski, et paneb kokku programmi autokooli loomiseks. Autoettevõtete Liit osaleb Kehtnasse rasketehnika kompetentsikeskuse loomise projektis, mis näeb ette ka veoauto- ja bussijuhtide väljaõpet. Autojuhtide ühing Profid AJ üritab Viljandi kutseõppekeskusesse sisse seada rahvusvahelist autojuhtide koolituse õppekava. Ning lõpuks valmistab kiirtööna autojuhte ka töötukassa, kes kinnitab, et kui tööandja nende kaudu sobivat töötajat ei leia, on nad valmis seni koolitatud 745 autojuhile kohe lisa tootma.
Kõik on nõus töötuid autojuhte juurde koolitama, sest me ei tea, miks seni tööd ootavad juhid töötajate järele janunevates veofirmades siiani tööd ei leia.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.09.24, 15:27
Norman Aas: maksuamet on Eesti firmajuhtide isiklikust varast nõudnud sadu tuhandeid eurosid
Eestis on laialdane kohtupraktika selle kohta, kus juhatuse liikmelt on maksejõuetu äriühingu maksuvõlg sisse nõutud, sest juht on rikkunud oma lojaalsus- või hoolsuskohutust, ütles endine riigi peaprokurör, Soraineni advokaadibüroo partner ja vandeadvokaat Norman Aas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele