Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Premia käive lendas üles
Ehk isegi muljetavaldavam oli firma selle aasta teine kvartal, kus käive küündis 27,6 miljoni euroni. 2010. aasta teise kvartaliga võrreldes oli kasv vastavalt 29% ehk 6,3 miljonit eurot.
Käive ületas ootusi. LHV Panga analüütiku Nils Vaikla sõnul oli Premia II kvartali müügikäive igati korralik ning ületas nende ootusi. "Ka turg võttis avaldatud uudise pigem positiivselt vastu, mille tulemusena oli Premia näiteks valdava osa kauplemispäevast üks vähestest Tallinna börsi aktsiatest, mis enamiku aktsiaid alla kiskunud punase müügilainega kaasa ei läinud," rääkis Vaikla. Premia aktsia tõusis eile 0,24%, 0,833 eurole. Aktsia käive oli 20 467 eurot. "Nii Tallinnas, Lääne-Euroopas kui ka muu maailma börsidel investorite kindlustunnet räsiv võlakriis on üks peamisi põhjusi, miks Premia aktsia reaktsioon tublile käibe kasvu numbrile jäi lahjemaks, kui võib-olla optimismist veetud pulliturul oleks jäänud," tõdes analüütik.
Premia esimese poolaasta käibe kasvust 2,8 miljonit eurot tuli kalasegmendi kasvust, 2,5 miljonit eurot Baltimaades müüdud jäätiselt ning 2,7 miljonit eurot Peterburis müüdud jäätiselt.
Jäätisesegmendis olid edukaimad Eesti ja Läti turg, kus esimese poolaasta käibe kasv oli 47% ehk siis tõid need turud vastavalt 1,4 miljonit eurot ja 723 000 eurot lisandunud käivet. Leedus oli jäätisemüügi kasv nimetatud perioodil 12%, mis tähendab 327 000eurost lisakäivet ning Peterburi turg andis jäätisesegmendile 2,7 miljonit eurot lisakäivet võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga.
Külmutatud toodete segmendis näitas suurimat kasvu Leedu turg, kus kasv oli 16%, mis tähendas 162 000 euro suurust lisakäivet antud turul võrrelduna eelmise aasta esimese poolaastaga.
Kala tegi suure hüppe. Kala- ja kalatoodete segment on teinud võimsa käibehüppe, andes esimese poolaastaga 2,8 miljonit eurot lisakäivet, mis tähendab 19%-list käibe kasvu nimetatud segmendis.
Sihtturgudest suurima käibe kasvu andis Eesti turg, mis andis 2011. aasta esimesel poolaastal 2,6 miljonit eurot lisakäivet, mis tähendas 28%-list käibe kasvu. Kasv tuli jäätise ning jahutatud kalatoodete pealt.
Soome on Premia Foodsi sihtturgudest käibepõhiselt suurim ning poolaastakasv sellel turul oli 10%, mis tähendas 1,3 miljoni euro suurust lisakäivet.