Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurendid teevad valdkonna väärikaks

    Priit Tomp vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.
    Mida arvate Delfi Diili turule tulekust? Tegemist on selles mõttes tervitatava sammuga, et süstib usaldust selle valdkonna vastu, mida mitmed pankrotistunud konkurendid on kahjustanud. Delfi pikka perspektiivi silmas pidava ettevõttena ilmselt soovis esmalt veenduda, et tegu on jätkusuutliku äriga.
    Esialgsete tulemuste põhjal ei ole Delfi turule sisenemine turuosade jagunemist oluliselt mõjutanud.
    Kui Postimees ja Delfi teevad jõuliselt väga häid otsuseid, kas te kardate ka oma turupositsiooni pärast? Kas loodate endiselt enim n-ö esimese tulija eelisele? Loomulikult hoiame silma peal konkurentide toimetustel, ent eeldatavasti üksnes oma kanalites saadava tasuta reklaami eelisega Cherry positsioone raputada ei õnnestu. Seda näitavad ka esialgsed tulemused.
    Esimese tulija eelisele me ei looda, on ju mitu pika kogemusega turul olijat langenud uutest tahapoole. Küll aga võime olla kindlad oma üpris sõltumatule reklaamivõrgustikule, suurimale kliendibaasile ja tugevale meeskonnale.
    Millal ja kuidas tuli idee teha selline äri? Mis andis Teile kindluse, et see äriidee töötab? Inspiratsioon tuli koos kaasasutaja Andres Susiga 2009. aasta lõpus Grouponi edust. Sel ajal oli ka Groupon suhteliselt nooruke ja ega sada protsenti kindlust ei olnudki. Polnud täpselt ju teada, kas see mudel on tohutult väiksemal turul üldse samamoodi rakendatav.
    Kui tollasel palgatööl anti võimalus jätkata väiksema palgaga või lasta end koondada, siis oli selge, et peab hakkama pingutama Cherry käivitamise nimel.
    Kuidas on võimalik teha toodetelt või teenustel allahindlust 50%, kui eelnev kasum ehk juurdehindlus on 25%. Kas enne Cherrysse panekut tõstetakse kunstlikult hind kõrgemaks ja petetakse inimesi? Põhjusi, miks üks või teine ettevõte allahindlusi pakub, on erinevaid. Kaupade juurdehindlus sõltub eelkõige kaupmehest endast. Võib-olla veidi primitiivne näide, kuid Coca-Cola kate võib restoranides küündida kuni 500 protsendini.
    Siinkohal ei tasuks unustada, et tegu on ikkagi reklaami- ja turunduskanaliga, mida kasutades tavaliselt kaasnevad kulud.
    Vaatamata "pakkumiste kasumlikkusele ettevõtjale" ei ole eriti märgata korduvaid pakkumisi. Kas on liiga suur kulu, ebapiisav tagasiside või hästi välja reklaamitud placebo raskel ajal? Esiteks ei vasta tõele, et korduvaid pakkumisi pole. Loomulikult on nad hajutatud, sest liiga sagedasti neid tehes kaotaks mudel ju mõtte. Hea näide on Estonian Air, kes on teinud Cherrys juba kolm kampaaniat.
    Kuidas te kontrollite kaupmehi, kes tahavad teie kaudu oma toodet-teenust müüa, et nad pankrotis poleks jne. Kaupmeeste taustainfo kontroll on põhjalik ja moodustab märkimisväärse osa eeltööst.
    Kasutame selleks kõiki võimalikke vahendeid: Google'i otsingut, uurime juhatuse liikmete või seotud isikute tausta, ettevõtete maksehäireid Krediidiinfos ja kaupmeestega seotud meediakajastusi.
    Kas plaanite väiksemad konkurendid ära osta, et turuosa suurendada? Kohalikul turul pigem mitte, kuid oleme alati avatud läbirääkimistele, et arutada koostöövõimalusi.
    Mis turge edaspidi sihite ja kas olete mõelnud ka IPO peale laienemise finantseerimiseks?
    Pilgud on suunatud pigem (Ida-) Euroopale, kuid IPO vajadust veel hetkel ei näe.
    Kuhu Cherry.ee-tüüpi äri edasi areneda saab? Millised on teie arenguplaanid? Tegemist on miljoni dollari küsimusega, sellele pole veel õiget vastust ka maailma mastaabis leitud. Meie panused on tehtud uutele toote- ja teenustekategooriatele ja uut tüüpi kanalitesse liikumisele. Hiljuti valmisid Cherry mobiiliversioon ning iPhone'i rakendus.
    Samuti oleme viimasel ajal aktiivsemalt eksperimenteerinud teist liiki pakkumistega. Igal juhul hoiame kätt pulsil.
    Mis toimub Cherryga 2-3 aasta pärast, kui majandus on jälle tõusul? Õigupoolest peaks Cherry edu kasvama koos majandusega üldiselt, kuivõrd meil müüdavad tooted ja teenused on olemuselt pigem sellised, mida ostetakse jõukamal perioodil. Seda näitavad ka maailma trendid.
    Kuidas ja miks sai Teist ettevõtja? Esimesed kokkupuuted ettevõtlusega jäävad kooliaega, mil korraldasin meelelahutusüritusi. Ma arvan, et minust sai ettevõtja mitmel põhjusel: tahtsin korda saata ja luua midagi suuremat, vihkan kaheksatunniseid tööpäevi, armastan vabadust ja pidevat närvikõdi, sest kunagi ju ei tea, mis sind homme ees ootab.
    Kui tihe rahakulutaja Te ise olete? Kui suure summa kulutate kuus meelelahutusele? Arvan, et meelelahutus on minule kui noorele ja sotsiaalselt aktiivsele inimesele üks põhilisemaid kulubaase.
    Olen ise üks Cherry suuremaid kasutajaid, olles kokku ostnud ei vähem ega rohkem kui 147 voucher'it. Keskmiselt kulub kuus meelelahutusele 300 eurot.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Estonian Cell sai üle 20 miljoni euro kahjumit
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Bolt teeb veel ühe sammu IPO poole, varub 220 laenumiljonit
Bolt Technology on taganud 220 miljoni euro suuruse krediidiliini, mis aitab Eesti mobiilsusettevõtte sõnul valmistuda avalikuks pakkumiseks, kirjutas Bloomberg.
Bolt Technology on taganud 220 miljoni euro suuruse krediidiliini, mis aitab Eesti mobiilsusettevõtte sõnul valmistuda avalikuks pakkumiseks, kirjutas Bloomberg.