Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Seksikas internetifirma börsil
Maailma suurim sooduskupongide vahendaja aktsiate avalik esmaemissioon pakkus viimasel sekundil enne börsile tulekut väikese üllatuse. Hoolimata Euroopa võlakirjakriisi jamast suudeti Grouponi aktsiat eile õhtul investoritele müüa 16-18 dollari asemel 20 dollariga.
Eesti päevapakkumiste saidi (nagu Cherry.ee, DelfiDiil jne) Ühendriikide analoog teenis aktsiate avaliku müügiga 700 miljonit dollarit ( miljonit eurot), mis on prognoositust üle kuuendiku enam, vahendab uudisteagentuur AP.Siiani on internetifirmadest suutnud Grouponist suurema IPO korraldada vaid 2004. aastal otsingumootor Google.
20 dollarise hinnalipiku alusel oleks Grouponi turuväärtuseks 12,7 miljardit dollarit.Täpse turuhinna saab teada aga juba täna 15:30 paiku, mil aktsiaga hakatakse kõigi eelduste kohaselt Nasdaqi börsil GRPN-sümboli all kauplema.Eeldused aktsia hinnatõusuks on olemas.Nii näiteks on tõusnud mais börsile läinud tööalase sotsiaalvõrgustiku LinkedIn väärtus 4,3 miljardilt 8,4 miljardi dollarini.Samuti pakuti aktsiat aktsiate esmaemissiooni käigus ka väga valitud ja mõjukaimate investeerimispankade kundedele, mille põhjal võiks oletada, et eks nad tahtsid ka endale raha teha (ehk aktsiaid müüdi mõningase tõusuvaruga.
Miinusena saab tuua, et Grouponi vabalt kaubeldavate aktsiate hulk saab olema äärmiselt madal (5,5% aktisakapitalist), mistõttu on seda lihtne tugevalt kõikuma lüüa.Lisaks tuleb arvestada ka sellega, et hetkel on veel sooduspakkumiste sait kahjumlik ja ettevõtte turuväärtuse/kupongide müügi aastakäibe suhe on umbes seitsme juures.