Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Trammihanke osalisel lagunesid rattad

    Eestisse miljonite eurode eest ronge müüva ja Tallinna trammihankel osaleva Stadleri uhiuus toodang hakkas Saksamaal lagunema. Eestisse pakutavad trammid erinevad praakmudelist.

    Šveitsi tootja Stadler jäi Saksamaal Münchenis hätta, sest nende trammide rattad polnud nii töökindlad, kui hankija eeldas. Ettevõte lubab, et Eestisse toodavad rongid ning trammid on kvaliteetsed.
    Stadler võitis Elektriraudtee elektri- ja diiselrongide hanke ning osaleb Tallinna 4. trammiliini hankes. Ronge ostab Eesti ettevõttelt ligi 190 miljoni euro eest. Trammihanke võidu puhul saaks tootja siit tellimuse kokku ligi 240 miljoni euro eest.
    Kummidetailid hakkasid lagunema. Ettevõte ebaõnnestus veeremi pakkumisel Saksamaal Münchenis, kus tänavu kevadel selgus, et Stadleri tarnitud sõiduvahendid ei vasta kohaliku tehnilise järelevalveasutuse nõuetele ja veeremi rataste kummiosad lagunevad. Vigased kummidetalid põhjustavad velgedel mõrasid. Kohalik transpordiamet leidis vähemalt kahel trammil niisuguseid kahjustusi.
    Müncheni transpordiameti juht Herber König teatas kohalikus meedias, et on pettunud, et uhiuutel Stadleri trammidel esineb vigu. See sunnib linna ajutiselt kallid transpordivahendid rööbastelt ära võtma, samuti ootama otsust nende tehnilistele nõuetele vastavuse kohta. Halva kogemuse tõttu vahetas München tarnijat ja tellis järgmised veovahendid hoopis Siemensilt.
    Kui Elektriraudteele rongide tarnimine on kindel, siis Tallinna trammide tarne on veel lahtine. Neljandale liinile 15 uue trammi ostmise hankele laekus tähtajaks kaks pakkumist, Hispaania firmalt CAF ja Stadlerilt. Nende hulgast peab hankekomisjon nüüd võitja valima. Esialgse plaani järgi pidi hanke võitja selguma oktoobri alguseks, kuid komisjon kaalub siiani oma otsust ja kavatseb võitja teatavaks teha oktoobri jooksul.
    Praegu menetleb komisjon veel hankele laekunud pakkumisi ning mõlemal firmal paluti täpsustada trammide tehnilisi näitajaid. Lisaks saadeti mõlemad pakkumised TTÜ teedeinstituudile, et nad annaksid hinnangu pakutavate trammide raskuse ehk täismassi kohta.
    Tallinn peaks saama teist tüüpi trammid. Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse liikme Jüri Malkeni sõnul tänab ettevõte trammiliiklust ja võimalikke tehnilisi probleeme käsitlevate artiklite eest. Tema sõnul esinesid Münchenis probleemid Variobahn-tüüpi trammidega, kus trammi alusvankri konstruktsioon erineb Tallinnale pakutavatest Tango-tüüpi trammide alusvankritest.
    Stadleri kinnitusel on viga kõrvaldatud. Stadleri kommunikatsioonijuht Csaba Kiss möönis, et aasta alguses oli neil tõesti Variobahn-tüüpi trammidega Münchenis probleeme. “Stadler analüüsis olukorda ja probleemid lahendati garantii käigus ning nüüd on probleemideta trammid reisijate teenistuses,” lisas ta. Münchenile tarnitud 14 trammi on läbinud juba kokku 300 000 kilomeetrit.
    Kissi sõnul ei pakuta Tallinnale Variobahni tramme, vaid Tango-seeriast pärit veeremit, mis on teistsugune. Stadler on müünud 101 Tango-tüüpi trammi ja 290 Variobahn-tüüpi trammi, mis veerevad kuues riigis 15 firma käe all. “See näitab, kui pädevad trammitootjad oleme, samuti veeremi usaldusväärsust,” lisas Kiss.
    Stadleri trammid saavad uued rattad
    Stadleri veerem ei vastanud Münchenis hankepakkumises lubatud tingimustele, sest ei olnud töökindel ja rattapaarid pragunesid.Trammi metallratas koosneb kahest metallkomponendist, mille vahel olev elastne materjal aga pragunes ja oli ebakvaliteetne.Müncheni transpordiameti väitel võib trammirataste vahetus võtta aega mitu kuud, kuna rattad on sõltuvalt asukohast osaliselt mootoriosadega kokku ehitatud. Võib juhtuda, et rattad tuleb mootoriosade küljest lahti keevitada ja tükkideks võtta, kummist detailid eemaldada ja asendada.Stadleri trammid ei saanud Saksa vastavatelt institutsioonidelt heakskiitu kasutusse võtmiseks, kuna need ei vastanud Saksamaal kehtivatele tehnilistele normidele.Müncheni transpordiamet tellis Siemensilt kaheksa uut trammi kokku  29 miljoni euro eest.
    Taust
    Tallinn saab 15 uut trammi
    Trammihanke maht on 43,25 miljonit eurot, mille eest soovib Tallinna Linnatransport saada vähemalt 15 uut trammi ning terve hulga eriotstarbelisi seadmeid koos tarkvaraga.Neljanda trammiliini renoveerimist rahastatakse ELi toetusest 19 miljoni euro ulatuses.Trammid ostetakse Hispaaniale müüdud saastekvoodi tulu eest.Uusi tramme on Tallinna oodata 2014. aasta lõpus.Elektriraudtee hangib Stadlerilt ronge. Esimesed uued reisirongid saabuvad Valga jaama novembris, uus veerem jõuab liinile uue aasta juunis. Elektriraudtee ASi müügi- ja kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste sõnul soetab Elektriraudtee FLIRT-reisirongid, millel pole probleeme esinenud.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.