Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Töötajate isetegevus maksab kätte
Suur hulk ettevõtteid ei pea kinni väljakuulutatud lahtiolekuaegadest.
Näiteks hakkavad töötajad päevakassat kokku lööma või koristama pool tundi enne sulgemist, kui poes on kunded, kes “segamise” pärast pahuraid ja etteheitvaid pilke teenivad. Või lastakse kaubakeskuses ukse ees turvakardin poolde vinna 15 minutit enne uste sulgemist. Isegi kui ma saan aru, et sulgemise aeg on lähedal, siis turvakardina kas või osaline allalaskmine hüüab juba eemalt: “Hoia siit eemale!”
Kundede tõrjumine. Samas võib teinekord just 15 minutist piisata, et vajalik letilt haarata ja selle eest maksta. Ehk tekitada käivet-kasumit, millest ka töötajaile palka makstakse. Rääkimata sellest, et kui on lubatud poe lahtiolekut kella 21ni, siis peab pood vähemalt 21ni toimima.
Selline kundede tõrjumine ei pruugigi olla osa firma klienditeeninduspoliitikast, pigem töötajate isetegevus, mis juhtkonnale-omanikele teadmata. Reklaamile ja turundusele kulutatud aeg ja raha haihtub aga sellest hoolimata.
Ajal, mil valikuid on kõiges palju, pole mõtet end hellitada pettekujutlusega, et kui kaupa või teenust väga vaja, küll siis tagasi tullakse. Ei pruugi nii minna.