• OMX Baltic−0,02269,85
  • OMX Riga0,27922,42
  • OMX Tallinn−0,081 754,52
  • OMX Vilnius0,42992,36
  • S&P 5000,555 615,35
  • DOW 300,6240 000,9
  • Nasdaq 0,6318 398,45
  • FTSE 1000,368 252,91
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,16
  • EUR/RUB0,0095,44
  • OMX Baltic−0,02269,85
  • OMX Riga0,27922,42
  • OMX Tallinn−0,081 754,52
  • OMX Vilnius0,42992,36
  • S&P 5000,555 615,35
  • DOW 300,6240 000,9
  • Nasdaq 0,6318 398,45
  • FTSE 1000,368 252,91
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,16
  • EUR/RUB0,0095,44
  • 07.10.13, 09:51

Vichmann: Parts on sots

Transpordiettevõtja Marcel Vichmanni sõnul on majandusminister Juhan Parts sotsialist, kes pooldab riigikapitalismi.
"Juhan on tore inimene, aga sotsialistliku suhtumisega. Ta on ka vales erakonnas, ta peaks olema sotsiaaldemokraatide vasakpoolses tiivas," ütles Vichmann intervjuus Postimehele.
Tema sõnul on nii Parts kui majandusministeeriumi kantsler Marika Priske riigikapitalismi pooldajad. "Riik tahab tegeleda valdkondadega, millega saaks hakkama ka eraettevõtlus. Lennukid, praamid, rongid – kõik liigub riigi kätte. Aina rohkem busse on riigi omand," selgitas Vichmann.
Edelaraudtee omaniku ning Go Busi osaniku sõnul on riigi asi hoida taristu võimalikult heas korras, et eraettevõtjad saaksid seda kasutada. Ta avaldas imestust, miks kvoodirahade eest ostetud bussid anti erafirmadele kasutada, ent samal viisil hangitud rongidega pannakse sõitma riigile kuuluv Elektriraudtee.
Vichmanni ütlusel soovib Edelaraudtee jätkata reisirongiliiklusega riigiga sõlmitud lepingu lõpuni ehk järgmise aasta lõpuni. "Viieaastase lepingu viimasel aastal teenibki tagasi enamiku kulu," selgitas ta viie miljoni euroni ulatuvat nõuet riigile.
Vichmann kinnitas, et tema riigilt dotatsioone saav äri pole läbipaistmatu. "Riigil on võimalik meid kontrollida, me ei saa midagi varjata. Võib-olla mõne asja pealt saame kasumit, sest suudame näiteks raudteed efektiivsemalt remontida kui Eesti Raudtee," sõnas ta.
Koos Olav Miiliga varem Väinamere uutesse parvlaevadesse investeerinud Vichmann ütles, et praame opereeriv Vjatšeslav Leedo võttis rendimaksete riski, mis kolme laeva peale ulatuvad 900 000 euroni kuus. "Leedo ei suutnud opereerimisega nii palju teenida, et lepingujärgset renti maksta," rääkis ta.
Pikemalt loe Postimehest.

Seotud lood

Uudised
  • 06.09.13, 12:21
VIDEO: Partsi plaan toob Väinamerre riigi laevad
Leping riigi ning saartega parvlaevaühendust pidava Väinamere Liinide vahel kehtib oktoobrini 2016. Ent juba sel sügisel teeb majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts valitsusele ettepaneku järgmiseks lepinguperioodiks riigile oma laevad hankida.
Uudised
  • 17.10.13, 14:27
Parts: vedurijuhid töötuks ei jää
Edelaraudteest töötuks jäävad inimesed peaksid suure tõenäosusega leidma töö Elektriraudtees, kinnitas valitsuse pressikonverentsil majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Arvamused
  • 06.09.13, 08:05
Ebaselge skeem sunnib Väinamerre riigi laevu
Majandusministri plaan Väinamere laevaliikluse korraldamiseks on lihtne: tulevikus on laevad riigi omad, konkurss korraldatakse operaatori leidmiseks. Üks selgemaid põhjusi selleks on tema sõnul kokkuhoid, sest tõenäoliselt suudaks riik laevade ostu finantseerida odavama laenuga, kui eraettevõtja, kirjutab Äripäeva ajakirjanik Hannes Sarv.
Uudised
  • 06.09.13, 16:50
Vichmanni võit
Riigihangete vaidlustuskomisjon kuulutas õigustühiseks lepingu, millega riik andis reisijateveo korraldamise raudteel järgmisest aastast ilma konkursita Elektriraudteele.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.07.24, 11:20
Põlvkondade vahetust tuleks hakata varakult planeerima
Kui oled midagi suure hoole ja armastusega üles ehitanud, on loomulik, et soovid tagada ka selle püsimise. Olgu tegemist ettevõtte või perekonna varade edasiandmise planeerimisega, siis LHV privaatpanganduses ollakse oma klientidele toeks, et korraldada põlvkonnavahetus sujuvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele