Tarbijakaitseamet teatas täna, et kauplused eksivad hindadega aina enam tarbija kasuks. Hinnaeksimused ei ole ettevõttele kulukad, ent suurim kahju on kliendi usalduse kaotus, tõdevad kaupmehed.
Rimi Eesti Food AS kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats selgitas, et sellised eksimused ei ole tahtlikud. „Kui hind kassas ei vasta hinnale saalis, siis on klient saanud ebameeldiva kogemuse ja seda ei saa endale ükski kauplus lubada, konkurents on väga karm,“ ütles Bats.
Bats selgitas, et märkimisväärset kahju või kasu hinnaeksimused kaasa ei too, ent mingil määral mõjutavad need ettevõtet ikka. Ta kinnitas, et müüjad hinnavahet kinni maksma ei pea.
Küsimusele, mis saab siis, kui kassas on avastatud hinnaeksimus kliendi kasuks, vastas Bats: „Mis ikka saab, klient läheb ilmselt üsna õnnelikuna välja.“ Ta kinnitas, et kliendid enamasti ei ütle, kui eksimus on nende kasuks. Bats teatas, et kuna kliendirahulolu on Rimi jaoks oluline, siis eksimuse korral hinnavahe kliendile hüvitatakse.
Selver ASi avalike suhete juht Annika Vilu kinnitas samuti, et eksimine annab käibes tunda väga vähe, sest enamasti on tegu üksikjuhtudega. Oluliselt suuremaks peab Vilu mainekahju - vale hinna puhul võib kauplus kliendi usalduse kaotada.
Vilu nentis, et nad teevad omalt poolt kõik, et hinnaerinevusi müügisaalis ja kassas ei oleks. „Paraku on tegu käsitööga ja seni, kuni hinnasildid pole elektroonilised, võib eksimusi ette tulla,“ ütles Vilu.
Tarbijakaitseamet teatas täna, et detsembris läbi viidud hinnakontrolli tulemusena tuvastati rikkumine 30 kaupluses. Eksimuste osakaal kasvas võrreldes eelmise aastaga seitse protsenti. Tarbijakaitseameti teatel eksisid kaupmehed erinevalt varasemast rohkem tarbija kasuks. Kaupade saalihind osutus kassas tarbija jaoks kallimaks 16, odavamaks 30 juhul.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ennustas edu kaupmeestele, kes teevad pingutusi hindade korrektse esitamise nimel ning aktsepteerivad juhusliku eksimuse korral müügisaalis esitatud madalamat hinda.
Nõuandeid tarbijale• Kui kassast läbilöödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.• Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.• Kui avastad hinnapettuse alles kodus, mine võimalikult kiiresti poodi tagasi ja ütle, et tahad ostust loobuda ja oma raha tagasi saada.• Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.
Allikas. Tarbijakaitseamet
Seotud lood
Tarbijakaitseamet viis detsembris läbi järjekordse üle-eestilise hinnakontrolli, mille eesmärk oli võrrelda kaupluste saali- ja kassahindu. Erinevalt varasemast eksisid kaupmehed rohkem tarbija kasuks.
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Viimased uudised
“Ilmselt siin sügisel võib uudiseid kuulda“
Hetkel kuum
“Kas nad äkki murravad mingeid salajasi lubadusi?"
Sõidame superrikastele mõeldud särtsuautoga Eesti teedel
Tagasi Äripäeva esilehele