Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Päev börsil: kurvad makronumbrid
Värsked automüüginumbrid näitavad, et Euroopas on autode müük 20 aasta madalamal tasemel. Samal ajal aga on tööpuudus rekordiline.
Euroala majandussurutis rõhub automüüki, vahendab Bloomberg.
27liikmelises ELis vähenes autode registreerimine mais aastaga 5,9%, 1,04 miljoni sõidukini, selgub ACEA numbritest. See on väikseim number alates 1993. aastast. Langus on kontrastiks aprillikuule, mis oli ainus kuu 19 kuu jooksul, mil automüük kasvas. Kui lisada ELile Šveits, Norrra ja Island, vähenes automüük 5,9%, 1,08 miljonile.
Euroala tööpuudus tegi aprillis rekordi ulatudes 12,2 protsendini. Mais vähenes euroala tööstustoodang. Autotööstuse tippjuhid prognoosivad, et 2013. aastal väheneb Euroopa autoturg juba jutti kuuendat aastat, kuid loodetakse, et neljandas kvartalis algab võimalik paranemine.
„Keegi ei osta autosid ning optimismiks puudub põhjus,“ ütles Maquire Groupi analüütik Jean Schattner. Aprillikuise automüügi paranemise taga oli tema sõnul vaid kalendriefekt.
Peugeot’ Euroopa automüük vähenes 13%. Tegemist on regiooni suuruselt teise autotootjaga. Renault automüük vähenes 10%. General Motorsi ja Fiati müük vähenes mõlemal 11%. Fordi müük vähenes 0,5%. Volkswageni müük kahanes 2,8%. BMW müük vähenes 6,6%.
Viiest Euroopa suurest turust neljas kahanes autoturg. Saksamaal kukkus automüük 9,9% võrreldes aprillikuise 3,8% kasvuga. Erandiks oli Suurbritannia, kus kasvas automüük 11%. Autohaus PulsSchlagi andmetel alandasid Saksamaal diilerid mais aastaga autode hindu 11,9%. General Motorsi Opeli keskmist müügihinda kärbiti 15,2%. Peugeot, Citroeni ja Renualt hinda kärbiti Saksamaal keskmiselt 13,3%.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.