13. august 2013
Jaga lugu:

Silvano II kvartali kasum kahanes

Nõrgalt kasvanud müügitulu juures ei suutnud Silvano Fashion Group teha sama kasumiga, mis kahanes 4,09 miljoni euroni.

Silvano FG teise kvartali müügitulu küündis 36,88 miljoni euroni, teenides aasta tagasi samal ajal 36,41 miljonit eurot, teatas firma börsile. Sellest summast teenis firma aruandeperioodi puhaskasumina 4,09 miljonit eurot, vähendes aastaga ligi veerand miljoni euro võrra.

Firma sõnul on devalvatsiooni positiivne mõju kuludele kadunud seoses kasvanud kulutustega tööjõule, allhankijatele ja kommunaalteenustele ning mõningal määral ka Valgevenest hangitud materjalidele. Kontsern rakendab aruandluses hüperinflatsiooni mõju Valgevenes toimunud majandustegevusele vastavalt IAS 29 standardile.

"Vastavalt mitmete pesutootjate informatsioonile mõjutas külm ilm müüke 1. kvartalis, kuid me näeme, et 2. kvartali müügid on vähendanud ilma arvele kirjutatud põhjuste mõju. Mida me tegelikult nägime 2. kvartali jooksul, oli laojääkide vähenemine nii kontserni siseselt (Milavitsa ja Lauma brändid), kuid samuti laovarude vähenemist meie frantsiisipartneritel, mis parandasid Silvano Fashion Group debitoorse võlgnevuse saldot," kirjutas firma. Juhtkonna teatel kujunes 2013. I poolaasta müük koguseliselt plaanidest mõneti nõrgemaks, kuid rahalises müügis ületas ootusi.

Analüüsides põhjalikumalt meie põhiturge,on näha, et müügid Venemaal on jäänud võrreldavale tasemele 2012 aasta I poolaastaga, teatas Silvano. "Meie kohalikud konkurendid selles regioonis on vähendanud oma optimismi ning sellega seonduvaid kasvuplaane käesolevaks aastaks."

Tulemuste põhiselt on Venemaa jätkuvalt Silvano põhiturg nii kogumüügi kui ka kaupluste arvu poolest (375 kauplust kokku perioodi lõpuks), müügimaht ulatus 2013. aasta esimeses pooles 41,288 miljoni euroni. Vaadates edasi tähendab raskendatud ligipääs laenurahale seoses kõrgemate intressimääradega ning tõenäoliselt konservatiivsem pankade laenupoliitika meie jaoks nõrgemat eratarbimist lähitulevikus, kirjutas firma.

Silvano sõnul jätkab Valgevene tarbimine soodsal kursil, mida toetab tugev rahvusvaluuta ning kasvanud eratarbimise maht. Tänu kontserni enda opereeritavale jaekaupluste ketile on firma saavutanud parema ärimarginaali nii kohaliku valuuta kui ka euro arvestuses. "Kuna tegemist on meie jaoks suuruselt teise (kodu)turuga, siis selle mõju meie kasumiaruandele on märkimisväärne," seisis aruandes.

Ukraina, Kasahstan ja Moldova näitavad jätkuvalt head dünaamikat 2013. aasta I pooles. Kontsern suurendas oma rahalist müüki, kaupluste arvu kui ka mahupõhist müüki kõigis kolmes riigis. Võttes arvesse Kasahstani ja Moldova olulisust kasvumudelis, planeerib kontserni juhtkond pühendada nendele regioonidele lähiajal ka rohkem tähelepanu.

Balti riikide majandustel läheb jätkuvalt hästi. Swedbanki analüüsile tuginedes ületab 3 Balti riigi majanduskasv Euroopa Liidu keskmist, Eesti, Läti ja Leedu vastavad SKP kasvuprognoosid on 3,3%, 4,3% ja 4,0%. Kontsern opereerib regioonis otse ja frantsiisipartnerite vahendusel kokku 39 kauplusega.

Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas