Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mazda turvavarustuse esitlus lõppes avariiga
10. novembril toimunud proovisõidu ajal üritas Mazda müügiesindaja kliendile näidata, kuidas töötab mudeli CX-5 takistusele otsasõidu vältimise süsteem, ent juhtus avarii, kirjutas whatcar.ee.
Vastupidiselt ootustele sõitis oma äranägemisel tegutsev CX-5 vastu piiret. Kannatada said mõlemad autos viibinud: klient vigastas kaela ning müügiesindaja murdis käeluu.
Kiirustel 4-30 km/h töötav otsasõidu vältimise süsteem kasutab takistuste tuvastamiseks pikalainelise infrapunakiirgusega töötavat laserlokaatorit. Kui teele tekib takistus, valmistub süsteem avariipidurduseks, viies piduriklotsid ketastele nii lähedale kui võimalik.
Kui autojuht kokkupõrke vältimiseks midagi ette ei võta, rakendab süsteem ise pidurid ning minimeerib mootori võimsuse ehk võtab gaasi maha.
Mazda teatel on asjaolude kokkulangemisel võimalik, et süsteem takistust ei avasta. Avalikelt teedelt ei olevat aga teada ühtki õnnetust, milles süsteem süüdi oleks.
Kuigi turvavarustuse demonstratsioonide läbiviimiseks on Mazda koostanud ranged eeskirjad, otsustati selline tegevus siiski peatada kõnealuse juhtumi põhjuste väljaselgitamiseni.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.