Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ärikinnisvara hinnad tõusevad mõõdukalt

    Alanud aastal on oodata mõõdukat ärikinnisvara rendi- ja müügihindade tõusu, eriti hea asukohas paiknevatel kvaliteetsetel pindadel.

    "Hinnatud asukohas kaubanduspindadel võib tulla kuni 10% hinnatõus, büroopindadel ja lao - tootmispindadel kuni 5%," arvas Ober-Hausi Kinnisvara ASi äripindade spetsialist Maido Kalviste.
    Ka Arco Vara äripindade osakonna juhi Tarmo Tuisu kinnitusel on hea rahavooga ärikinnisvara hind kindlasti tõusuteel. Samuti survestab tema sõnul uute pindade üüri- ja müügihindu ehitushinna jätkuv tõus. "Uute A-klassi büroohoonete puhul üürihinna tõusu siiski ei prognoosi. Ehituskulude kasv kajastub aga uute lao- ja tootmispindade hinnas," lisas Tuisk. 
    Ettevõtjad eelistavad uusi hooneid
    Vanemate büroopindade üürihinnad Tuisu sõnul püsivad, kuigi olenevad paljuski konkreetsest hoonest ja üürilepingute pikkusest. Tähtajaliste üürilepingute lõppemisel üritavad üürnikud hinda alla kaubelda, ütles ta.
    Kuigi kaasaegsete äripindade rendihind ületab vanemate pindade rendihinda kuni 100% võrra, eelistatakse Kalviste sõnul enamuses siiski uusi hooneid vanadele. "Ettevõtted soovivad oma töötajatele paremaid tingimusi pakkuda ning uute pindade kõrvalkulud on madalamad kui amortiseerunud hoonetes," põhjendas ta.
    Mõningast üürihindade tõusutrendi võib Kalviste hinnangul märgata hinnatud asukohas paiknevatel kvaliteetsetel pindadel. Iga valmiv või juba isegi planeeritav büroohoone mõjutab turu tasakaalu ning annab üürileandjale võimaluse kõrgema hinnataseme küsimiseks, lisas Kalviste.
    Hinnatõus on mõõdukas
    Ka Domus Kinnisvara äripindade valdkonna juhi Einar Vellendi sõnul on ärikinnisvara üüri- ja müügihinnad endiselt tõusulainel, küll aga mitte väga kõrge tõusunurgaga. "Umbes 7-10% hinnatõusu on järgmise aasta jooksul siiski oodata - esiteks inflatsiooni tõttu ja teiseks ei ole kõik hinnad veel masu ajast eelnevale tasemele tõusnud," arvas Vellend.
    Kuigi Uus Maa Kinnisvarabüroo juhatuse liikme Mika Sucksdorfi sõnul soovivad äripindade omanikud hindu tõsta, on firmade omanikud ja juhid tuleviku osas ettevaatlikud ega taha alanud aastal hinnatõusu näha. Küll aga võib tema kinnitusel oodata hindade tõusu äripindade müügi osas, kuna kassavooga objektide nõudlus ületab pakkumust ehk investeeringu tootlused langevad mõõdukalt.
    Laienemist tuleb pikemalt planeerida
    Sel aastal peaksid ettevõtjad ärikinnisvara puhul arvestama väikese hinnatõusuga ning pikemate läbirääkimisperioodidega.
    Domus Kinnisvara äripindade valdkonna juhi Einar Vellendi sõnul avarduvad sel aastal ettevõtjail kindlasti valikuvõimalused pindade leidmisel. "Kui keegi kolib paremale pinnale, siis saab alustav ettevõte jällegi kolida vabaks jäänud pinnale soodsamatel tingimustel," sõnas ta. Lisaks peaks Vellendi sõnul arvestama ka väikese hinnasurvega ülespoole ning seda just kvaliteetsete pindade puhul.
    Uus Maa Kinnisvarabüroo juhatuse liige Mika Sucksdorff soovitas arvestada pikemate läbirääkimisperioodidega. Kuna kliendi poolt vaadates väga suurt uute pindade lisandumist turule ette näha pole, siis peaks laienemise- ja ümberkolimise plaane pikemalt ette planeerima, lisas ta.
    Ka Arco Vara äripindade osakonna juht Tarmo Tuisk märkis, et hea hinna ja kvaliteedi suhtega ärikinnisvara otsitakse aktiivselt ka siis, kui turul tervikuna olulisi muudatusi ei toimu.
    Kinnisvaraarendajail soovitas Ober-Hausi Kinnisvara äripindade spetsialist Maido Kalviste tagada koostöös maakleritega ankurrentnike olemasolu enne projekti valmimise tähtaega. "Kriisiaeg on mööda saamas ja turg on väga aktiivne ja laenuintressid soodsad, aga laenuraha saamine on pigem keeruline, kuna pangad analüüsivad tagatis- ja kinnisvara rahavoogude jätkusuutlikkust endisest palju põhjalikumalt," sõnas Kalviste.
    Autor: Ave Lepik, Birjo Must
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.