Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas võita 80 000 töötundi
Varem aastas 80 000 töötundi arenguvestluste pidamisele kulutanud Adobe võttis kasutsele nn check-in-vestluste süsteemi, mis lõpetas töötajate reastamise, kalibreerimise ning kord aastas toimuvate vestluste korra.
Mille poolest see vanast süsteemist erineb? Vähemalt korra aastas lepivad juht ja töötaja kokku töötaja ootused aasta (või lühema perioodi) suhtes. Vähemalt kord kvartalis annavad ja saavad töötajad tagasi- ning edasisidet, muudavad ja kohendavad ootuste seisu.
Arenguplaane teeb igaüks ise. Iga töötaja on enda arengu eest ise vastutav, teeb ise endale arenguplaane, arutleb juhiga, kuidas ja mil moel ta saaks kasvada oma praeguses rollis ja kuhu ta võiks jõuda tulevikus. Tegelikke vestluste aegu, sagedusi ja sisu valivad juhid ja töötajad ise, firma pakkus välja vaid kirjeldatud raamistiku. Mingit erilist uut tehnilist lahendust vestluste haldamiseks Adobe ei kasuta.
Mida võideti? Paar aastat sellise süsteemi kasutamist on vähendanud nende lahkujate arvu, keda firma meelsamini lahkumas poleks näinud. Inimesed tunnevad end rohkem firmaga seotuna ja panustavad seetõttu rohkem. Mõisteti, et personaliosakond peaks olema ettevõtte innovatiivseim.