Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rail Balticut ähvardab seisak

    Rail Balticu ehitamiseks raha taotlemisega on kiire, sest muidu võib projekt magada maha terve seitsmeaastase Euroopa Liidu eelarveperioodi, ütles peaminister Andrus Ansip. Leedulased peaksid tema sõnul kiiresti otsusele jõudma, et mitte pidurdada projekti arendamist.

    Kolm Balti riiki peavad esitama hiljemalt maikuus Rail Balticu projekti rahastustaotluse, sest kui seda valmis ei jõuta, on tõenäosus järgmistes voorudes rahastust saada hulga väiksem, ütles peaminister Ansip eile Balti ja Poola peaministrite kohtumisel Tallinnas.
    Rahastustaotluse tarvis peaksid Eesti, Läti ja Leedu looma juba veebruaris ühisettevõtte, kuid Leedu pidurdab, jõudmata otsusele, kas nad soovivad suunata raudteetrassi läbi Kaunase või enam kui 200 000 elaniku võrra suurema Vilniuse.
    “Oleme kokkuleppel, et ühisettevõte tuleb luua võimalikult kiiresti, sest kui me kähku ei tegutse, pole ohuks vaid see, et laseme mööda esimese taotlusvooru, vaid ka see, et laseme mööda kogu Euroopa Liidu seitsmeaastase eelarveperioodi ja peame ootama järgmist,” lausus Ansip.
    Poola tingimustega toetus. Ühisettevõte moodustatakse võrdsete osalustega, iga Balti riik saab kolmandiku. Ansip usub, et riigid saavad sellega veebruaris hakkama, sest kõikides riikides on selge tahe projektiga edasi minna. Ansipil oli ka hea meel kuulda, kui eilsel kohtumisel kinnitas Poola peaminister Donald Tusk, et Poola teeb oma osa projektis kindlasti ära, kui Balti riigid teevad oma osa. Lisaks Balti riikidele on Rail Baltic suuresti ka Poola ja Soome huvides.
    Praegu on Rail Balticu tasuvusuuring tehtud arvestusega, et trass kulgeb läbi Kaunase, kuid kui leedulased soovivad trassi hoopis läbi Vilniuse, tuleb teha uus uuring. Samal ajal tuleb luua ühis­ettevõte ja esitada projekti taotlus.
    “Ma mäletan, et kui Rail Balticut planeerima hakati, pidi tulema Kaunasesse transiidibaas, kus oleks hakatud laadima kaupa Venemaa rööpalaiusega rongidelt ümber Lääne-Euroopa rööpalaiusega rongidele. Sellepärast tahtsid nad ka Rail Balticut sinna suunata. Nüüdseks on leedulased jõudnud järeldusele, et täpselt samasuguse ümberlaadimisjaama saab rajada ka Vilniusesse. Pealegi on Vilnius ju oluliselt suurem linn ning seal toodetakse hulga suurem osa Leedu SKPst kui Kaunases,” rääkis Ansip. Ta märkis, et see, et trass läbib Kaunast, oli leedulaste enda tahe, mitte eestlaste, lätlaste või Euroopa Komisjoni otsus.
    Rohkem maksta ei taha. Leedu peaminister Butkevicius rääkis, et Rail Baltic pidigi algselt läbima kõiki kolme Balti riigi pealinna. Lisaks tuleb üle 40% Leedu SKTst just Vilniusest, sõnas Butkevicius.
    Vilniuse ja Kaunase puhul pole vahe raudtee pikkuses Ansipi sõnul väga märkimisväärne ja uue tasuvusuuringu tulemusi on raske ette ennustada. “Pikkuse võib kompenseerida suurem reisijate- või kaubaveo maht. Meil pole vahet, kas Rail Baltic läheb läbi Kaunase või Vilniuse. Samas tuleb öelda, et Leedust tulenevast valikust ei ole meie nõus kogu projekti eest rohkem maksma. Kui leedulased jõuavad lõpuks otsusele, tahaksime loota, et seekordsed kokkulepped peavad ja me saame projekti arendamisega kiiresti edasi minna,” ütles Ansip.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.