Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automüük läheneb buumiaja tasemele
Uute sõiduautode müük on kindlas kasvutrendis ja läheneb kriisieelsele tasemele.
Aprillis müüdi uusi sõiduautosid ligi 300 võrra rohkem kui märtsis ja 4% jagu rohkem kui möödunud aasta aprillis, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).
Kokku müüdi 1990 uut sõiduautot, ja kuigi seni jääb see number veel alla tippaastate (2007 ja 2008) müügile, oli tänavune aprill siiski parim pärast 2008. aastat. Nelja kuu kokkuvõttes tõusis müüdud autode arv 6726, mis on 2% võrra rohkem kui möödunud aastal samal ajal.
Automarkide edetabelis oli turuliider Toyota 344 müüdud sõiduautoga. Järgnesid Škoda 205 ja Volkswagen 156 autoga. Edukaimaks mudeliks tõusis Škoda Octavia, mida anti klientidele üle 95. Järgnes kaks maasturit, Honda CR-V ja Toyota RAV4, vastavalt 77 ja 76 müüdud autoga. Taas läks hästi elektriautode müük – aprillis müüdi kokku 28 uut elektriautot.
Esimeses kvartalis edukalt kulgenud tarbesõidukite müük jäi aprillis veidi tagasihoidlikumaks, jäädes alla nii tänavuse märtsi kui ka eelmise aasta aprilli numbritele. AMTELi hinnangul oli seda väga hästi alanud aasta esimeste kuude järel oodatagi. Sellest hoolimata püsib tarbesõidukite müük nelja kuu kokkuvõttes 10% jagu plusspoolel, võrreldes möödunud aasta sama ajaga.
Tarbesõidukitest tegi aprillis parima tulemuse Citroen 55 müüdud autoga, edestades Renault’d, mida müüdi 42. Kolmanda tulemusega said hakkama Volkswagen ja Peugeot, mõlemad 31 müüdud sõidukiga.
Veoautode segmendis oli edukaim Volvo 16 müüdud veokiga, järgnesid Man ja Mercedes-Benz, vastavalt 10 ja 8 sõidukiga. Volvo Estonia müügijuht Ilmar Kukk ütles, et I kvartali tulemustest lõviosa moodustas eelmise aasta järellainetus. "Oodatust positiivsemaks on osutunud käesolevast aastast ainulubatud Euro 6 nõuetele vastavate veokite müük. Ootasime väga tagasihoidlikku müüki peale aastalõpu etteostu, kuid tegelikult on nõudlus olemas.“
Autor: 1321-aripaev
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.