Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müük on lihtne, kui oled avatud
Kuigi samas ka raske, on müük iseenesest siiski imelihtne. Lihtsuse saladus on: meeldi inimestele ja kuula neid, tunne siirast huvi ning suuda nendega saavutada sõbrasuhetega sarnane suhe. Kui konkurents on tihe ja pakkujaid palju, siis on kõige suuremaks eeliseks sageli müügiinimene ise.
Muidugi tulevad igale müüjale kasuks müügitehnikad, sest ka n-ö loomulikku talenti saab täiuslikumaks lihvida. Eduka müügi eeldus on siiski see, et müüjale meeldib suhelda inimestega ja ta ei ole üdini endassetõmbunud. Ole avatud ja siis tulevad tulemused. Mu enda parim kool selle teadmiseni jõudmiseks oli müügitöö alguse ebaõnnestumiste kolossaalne hulk. Nende kaudu avastasin lõpuks, et kliendid teevad meeleldi äri inimestega, kes justkui ei müügi nendele, vaid on head kuulajad ja empaatilised vestluspartnerid.
Õppimine ei lõpe. Loomulikult olen õppinud müüki palju, lugenud läbi sadu raamatuid, kuulanud läbi meeletu hulga audioprogramme, vaadanud videokursusi ja osalenud koolitustel. Koolitajaid on palju ja igaühelt on midagi õppida. Müügitöö õppimine ei tohiks kunagi lõppeda, alati saab seda täiustada ja paremaks teha. Tulemuseks on suurem läbimüük ning palganumber.
Ühe müügiteemalise veana tooksin välja, et klienti ei tohi liigselt survestada, kuna see tuleb rehavarre hoobina endale pärast vastu vahtimist. Kliendist tuleb hoolida ja seada tema huvid enda omadest ettepoole. See on tõesti oluline.