Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Marc Faber: McDonalds näitab meile, miks turud kokku kukuvad
Marc Faber on juba pikka aega ennustanud, et USA turud varisevad peagi kokku. Hiljuti võttis ta taas sellel teemal sõna, märkides, et hiljutiste märkide kohaselt ehk võttes aluseks McDonaldsi viimase aja käekäigu, on turgude kukkumine peagi tõeks saamas.
Eelmisel nädalal teatas McDonalds, et ettevõtte restoranide müük kukkus augustis 3,7%, mis vastas ka enam-vähem analüütikute prognoosile. Kõige suurem kukkumine toimus Aasia-Vahemere regioonis, seda Hiina lihaohutuse skandaali valguses; USA müük kukkus 2,8%.
Faberi jaoks on need tulemused täiuslikuks näiteks kahjust, mida on põhjustanud keskpangad; Faber usub, et peagi on oodata veel halbu uudiseid.
“Mitte keegi ei tea kindlalt, mis põhjustab turgude kukkumist, kuid ettevõtete kasumid võivad pettumuse valmistada. McDonaldsi müügitulemused olid väga kehvad ning kiirtoidukett on väga hea globaalse majanduse indikaator. Kui McDonalds ei kasvata oma müüki, siis tähendab see, et fiskaalpoliitika on suuresti läbi kukkunud ehk hinnad kasvavad kiiremini kui inimeste sissetulek ning seega väheneb ka inimeste ostuvõime,” sõnas Faber.
Faber on pikka aega väitnud, et Föderaalreservi poliitikad ja teised keskpangad tõstavad lihtsalt hindu ning kergitavad sellega inflatsiooni, selle asemel, et majandust stimuleerida.