• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Võidu valem kehtib vaid korra"

    Kaks korda Tour de France'i võitnud Chris Froome õpetab, et edu saavutamiseks ei tohi ühtegi detaili alahinnata.Foto: EPA

    Kaks korda Tour de France'i võitnud Chris Froome õpetab, et edu saavutamiseks ei tohi ühtegi detaili alahinnata. Konkurentide edestamiseks, ka äris, piisab tema sõnul millimeetrisest edust.

    Froome'i kodumeeskond ehk Team Sky otsib kõiksugu viise, kuidas olla konkurentidest parem. Kui neid detaile, isegi tühisevõitu, koguneb piisavalt palju, on võit käes.
    Samas leiab Froome, et kindlat valemit võitmiseks ei ole - mis sind ühe korra tippu viis, ei tee seda teisel korral. „Konkurendid hakkavad sind jäljendama ja sa pead kogu aeg arenema,“ ütleb kahel korral maailma raskeima, Prantsusmaa velotuuri võitnud ning järgmisel aastal kolmandat tiitlit ja Rio de Janeiro olümpiamedalit sihtiv Chris Froome.
    Team Sky tippsõitja rääkis Dublinis Euroopa suurimal tehnoloogia-, juhtimis- ja ettevõtluskonverentsil Web Summit, kuidas teravaimas konkurentsis võit endale noppida, kuidas julgeda suuri eesmärke seada ning kui suur on tipptulemuses meeskonna roll.
    Chris Froome tähistab tänavuse Tour de France'i võitu.Foto: EPA

    Sa oled kaks korda võitnud maailma raskeima, Prantsusmaa velotuuri. Mis on võidu valem?

    Võidu valemit, mida igal aastal korduvalt kasutada, ei ole olemas. Meie metoodika töötab, kuid peame seda igal aastal uuendama, näiteks kasutama analüüsiks rohkem andmeid treeningutelt, sõidust ja võidusõitudest. Peame iseend pidevalt proovile panema.

    Teised meeskonnad jäljendavad meid – kui läksime neli aastat tagasi pärast pikki, 200 km pikkuseid etappe rahulikult sõitma, et piimhape kiiremini lihastest välja saada, siis selle üle ainult naerdi. Nüüd teevad teised meeskonnad sama.

    Täiesti võitmatu meeskond on aga selline, kus igaühe isiklikud eesmärgid töötavad meeskonna eesmärkidele kaasa.

    Küsimustele vastab Chris Froome.
    Team Sky on tuntud selle poolest, et otsib alati võimalusi konkurentidest kas või millimeetri võrra parem olla. See lähenemine on meeskonnale edu toonud – 3 Tour de France'i võitu viimase kuue aastaga. Mida see millimeetrite tagaajamine sulle ratturina tähendab?
    Minule on see mõtteviis, et igaüks tiimis otsib võimalusi, kuidas oma tegevusega parimale sooritusele kaasa aidata.
    Kuidas see igapäevaelus välja näeb?
    Need asjad võivad olla väga väikesed, lihtsad ja naljakadki. Näiteks on meil suurtuuridel ratturite bussis ja hotellitubades antiseptiline kätegeel, et saaks seda alati vajadusel kasutada. Oleme võistlusel tippvormis, mistõttu oleme haigustele vastuvõtlikud. Käte puhastamine võib hoida ära haigust, mis on kolmenädalasel võistlusel katastroof, sest sellest ei taastu ära
    Teine näide. Me kasutame hotellides ööbides oma madratseid. Kuna hotellide tase kõigub, tähendab see, et saame igal pool tagada endale nii-öelda ühesuguse, hea une. Sa kindlasti ei võida tuuri vaid selle madratsiga, kuid nende väikeste asjade koostöö võib võidu tuua. Lõhume iga võimaliku detaili ka toitumise ja treeningu osas neljaks ning püüame enda heaks tööle panna.
    Mida see maailmavaade meeskonnale annab?
    Tiimis on lisaks ratturitele ja taustajõududele kokku 75-80 inimest – kokad, massöörid, mehhaanikud jne, kes kõik mõtlevad igale väikesele asjale, mida nad parandada saaksid. See on positiivne mõtteviis. Oleme edukad olnud, kuid me ei saa samale tasemel jääda, sest teised võtavad järgi. Peame ise edasi arenema ja parandamisvõimalusi otsima.
    Näiteks läks meil viimane Tour de France ülihästi (Froome võitis – toim), aga samas mõtlesin, et ma polnud piisavalt hea, sest võitsin vaid ühe mäefiniši, aga pidanuks rohkem võitma. Hakkasin pärast sõitu kohe mõtlema, mida parandada saan.
    Kas see analüüsimine tähendab, et sa ei naudi oma võite?
    Rattaspordi programm on tihe. Töötad aastaid olulisima võistluse nimel ja selle lõppedes vaatad juba järgmise suunas. Väga vähe aega on kogetu nii-öelda läbi elamiseks. See võib tunduda kummaline, kuid tuleb kohe järgmise eesmärgi poole vaadata, sest muidu lased hoo alla.
    Millal millimeetrite tagaajamine lõpeb, millal lõdvaks lased?
    10 kuud aastast olen 100% peal kõiges, mida teen. See on eluviis. Ülejäänud kaks kuud aastas puhkan, siis on vaja mõni kilo juurde võtta, teha vaimule taaskäivitus ja jõuda punkti, kus ei taha enam sadulast eemal olla. Praegu ei ole ma heas vormis, aga praegu on ka ainus aeg aastas, kui võin omale burgeri lubada.
    Oled suurtuure pooleli jätnud. Kas on raske öelda, et ma ei saa enam või olen nõrk?
    See on tegelikult fantastiline hetk, milles olla. Näiteks eelmisel aastal sõitsin Prantsusmaa velotuurile aasta varem võidetud tiitlit kaitsma ja rada soosis mind, kuid olin juba viiendal etapil sunnitud ühe tühja koha pealt tulnud kukkumise ja luumurru tõttu katkestama. Sama juhtus tänavu Hispaania velotuuril. Need hetked toovad jalad maa peale tagasi ja muudavad tänulikumaks. Samuti annab võimsa motivatsioonisüsti, sest tahan jälle parimaks saada. Ohtlik on lasta end uinutada, kui kõik on läinud hästi.
    Oled lasknud end uinutada?
    See on salakaval olek. Sa ei tunne, kui see kohale hiilib. Näiteks mõtlen, et ma olen ju tuuri võitnud ja tean, kuidas selleks valmistuda ning mida võiduks vaja. See pole aga tõsi. Pean järjest rohkem analüüsima ja end arendama, sest uusi ja andekaid sõitjaid tuleb järjest peale.
    Kas sa pead end järgmisel aastal kaht suurvõistlust sihtides tagasi hoidma? Muudab see plaan tuuriks valmistust?
    Pigem pean vaimselt tugev olema. Olümpia sõltub sellest, millise väsimusega ma Prantsuse tuurilt tulen. Pean arvestama, et see ei ole mu viimane võistlus, et pärast lõppu tiimikaaslastega mõni jook võtta.
    Ma ei saa lihtsalt suurtuurile kohale ilmuda ja nautida. Sellele eelneb meeskonnaga kokku töötamine, pean võitma võistlusi, harjuma survega.

    Web Summit

    Euroopa suurim tehnoloogiakonverents, mis kajastab ka juhtimis-, disaini-, spordi-, toidu-, ajakirjanduse- ning ettevõtlusmaailma trende.

    Toimub tänavu Dublinis 3.-5. novembrini.

    Iirimaa kaotas konverentsi kehva WiFi-ühenduse tõttu konverentsikeskuses ning järgmisel sügisel toimub sündmus Lissabonis.

    Konverentsi 21 laval astub üles rohkem kui 300 esinejat, teiste seas Chris Froome, Edvin van der Sar, Michael Dell jt.

    Eestlastest esinevad näiteks Äripäeva üheks aasta ärimeheks valitud Kristo Käärmann ja Henn Ruukel jt. Kokku osaleb sündmusel kaheksa idufirmat Eestist.

    Sihid järgmisel aastal kaht suurt võitu – maineka Tour de France'i võitu ja olümpiamedalit Rio de Janeirost. Tunned endal pärast plaanide avalikustamist survet?
    See on hiigelsuur eesmärk, mis praegu tundub kaugel ja ka saavutamatu. Et see tunne mind enda alla ei mataks, tuleb suur plaan jagada väiksemateks sammudeks ja eesmärkideks. Näiteks mõtlen täna hoopis jaanuarikuu esimesele laagrile ning veebruari võistlustele. Need on väiksemad ja saavutatavamad eesmärgid.
    Kas suurtuuri võitmine on vaimne või füüsiline pingutus?
    Kindlasti on füüsiline oluline, sest pikad võistlused kurnavad ning sa pead seal vastu pidama. Samas mängib võidu puhul tihti vaim tähtsamat rolli. Näiteks suurtuuri viimasel mägietapil torgitakse ja rünnatakse üksteist, keegi annab varem või hiljem alla. Nii ongi rattasõit pigem peas. peab toime tulema sellega, et keegi sunnib sind üle oma piiride minema.
    Kas andekas sõitja suudaks üksi võita?
    See on väga raske, kui tiim selle nimel ei tööta. Selleks peaks olema eriline talent või siis tegema teiste tiimidega koostööd, mis pole aga väga tõenäoline. Mõistagi aitasid minul tiitlit võita tiimikaaslased.
    Lähed kolmandat korda tiitlit kaitsma. Mis sind motiveerib?
    Ma ei taha kriitikuid vaigistada või kellelegi midagi tõestada. Mind motiveerib Prantsuse tuuri sportimise pool – see on selle ala suurim ja ilusaim võistlus. Aastaid, eriti pärast Lance Armstrongi aega, pole keegi tuuri mitu korda võitnud. Mitmekordsed tiitlid motiveerivad.
    Mida tiitli kaitsmine sulle tähendab?
    See on kõikide asjade õnnestumine. Prantsusmaa velotuuril on väga palju tegureid, mida ma ei suuda kontrollida. Mullune tundus mulle parim rada, aga see spordiala on nii andestamatu ja sa kaotad sekundiga mitte ainult enda, vaid kogu tiimi töö. Kukkusin, katkestasin. Ka järgmise aasta rada soosib mind, aga samas olen saatuse kätes – mis iganes juhtub, juhtub.
    Rattasport on traditsiooniderikas ala. Kuidas võttis valdkond vastu Sky meeskonna uuendusliku, teadusliku ja süsteemse lähenemise?
    Meie ratturite musta värvi bussi, millel nimeks Death Star, vihkavad vist kõik. Paljud meie meeskonna liikmed ei olnud rattaspordiga varem kokku puutunud, seega kindlasti naerdi meie üle. Ilmselt naerdi ka plaani üle võita Briti sõitjaga maailma raskeim, Prantsusmaa velotuur. 
    Samas oleme tiimi juhi Dave Brailsfordi vedamisel mitu korda ja plaanitust varem Prantsusmaa tuuri võitnud.
    Inglise jalgrattur Chris Froome Sky meeskonnast tähistab Andaluusa tuuri neljanda etapi võitu 21. veebruaril.Foto: EPA
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kahetoalistele korteritele varsti enam ostjaid ei leidu
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Riik viib lennufirmad ühe tiiva alla
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Euroopa liidrid annavad Poolale viimase võimaluse
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.