Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Projekteerijate kriitika solvab maanteeameti asejuhti

    Maanteeameti asejuhi Kaupo Sirki sõnul ei saa maanteeamet Väo liiklussõlmega toimetada oma tahtmise järgi, vaid peab arvestama olemasoleva keskkonna ning maaomanikega.Foto: Andras Kralla

    Maanteeameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk nendib, et tunneb end puudutatuna Väo liiklussõlme uut lahendust kritiseerinud projekteerijate hinnangutest ning vastab nende kriitikale Olerexi huvide väidetava eelistamise kohta.

    Avaldame Kaupo Sirki vastulause kogenud projekteerijatele Ain Kendrale, kes hindas Väo liiklussõlme uut lahendust ohtlikuks ja ristmiku külge tanklat rajava Olerexi huve eelistavaks, ja Raul Vibole, kes peab ainsaks mõistlikuks lahenduseks detailplaneeringu peatamist ja ristmikule jalgu jääva eramaa võõrandamist.
    "Soovin avalikkusele veel kord selgitada maanteeameti valikuvõimalusi, auditeerimiste eesmärke ning teeomaniku rolli auditeerimiste järgses projekteerimisprotsessis. Projektide auditeerimise vajadus on üle võetud Euroopa Liidu direktiividest. Kohustuslikud auditeerimised peab maanteeamet teostama ainult rahvusvahelistel põhimaanteedel. Maanteeameti poolt tehtud uute liiklusohutusprogrammi ettepanekute alusel soovime aga laiendada sarnaste põhimõtetega auditeerimisi järgneval kolmel aastal kõikidele riigimaanteede projekteerimistele ja ehitustele ehk meie arvates on tegemist hea direktiiviga.
    Auditeerimisega avaldab kolmas, sõltumatu osapool oma arvamusi ja teeomanik peab tegema kaalutletud otsuse, kuidas kirjeldatud probleeme koostöös projektlahenduse väljatöötajatega lahendada.
    Väo sõlme käesoleva detailplaneeringu käigus on maanteeamet tellinud riigihanke korras täiendavaid uuringuid ekspertidelt (liikluse prognoos ja täiendav eskiislahenduse liiklusohutuse audit) eesmärgiga välistada ühe projekteerija võimalik huvide konflikt ja kaasata teisi eksperte kõige varasemas faasis arvamust avaldama lahendusele, mis oli maanteeameti poolt ideena välja pakutud ning detailplaneeringu läbiviija poolt edasi arendatud. Nägime võimalust kõik konfliktid koos erinevate ekspertidega võimalikult varases faasis selgeks rääkida.
    Liiklusohutuse märkused võeti arvesse
    Pärast auditi märkuste läbivaatamist võtsime arvesse kõik liiklusohutusega seotud märkused, mis osaliselt viidi sisse detailplaneeringu lahendustesse ja detailne lahenduste edasine arendamine jääb juba põhiprojekti staadiumisse.
    Maanteeametil on kohustus läbi viia veel kolm auditeerimise etappi: enne projekti kinnitamist, enne liiklusele avamist ja pärast liiklejate harjumist uue liiklussõlmega. Igas etapis võib toimuda projekti täiendamine.
    Maanteeamet ei saanud arvestada ekspertide arvamusega paigutada liiklussõlm oluliselt suuremale alale ehk võimaldada ohutult liiklussõlme läbimist suure kiirusega. Liiklussõlme asukohas on Pirita jõgi oma kaitseala piirangutega, sõlm asub Tallinna linna territooriumil ning maanteeamet peab arvestama kõigi varasemate planeeringutega selles piirkonnas, samuti kõigi kinnistuomanike huvidega. Me ei saa toimetada oma tahtmise järgi, vaid peame arvestama olemasoleva keskkonna ning maaomanikega, sh Olerexiga. Peame otsima lahendusi ja kompromisse, mis oleksid seaduslikud ning avalikkusele arusaadavad. Alternatiiv oleks istuda tupikus järgnevad kümme aastat ja loota, et olukord laheneb iseenesest.
    Kriitika olgu konstruktiivne
    Korruptsiooni vältimiseks saavad riigiametnikud tegutseda avatult ning selgitada kõikidele osapooltele igas etapis, miks ja kuidas on jõutud ühele või teisele lahendusele. Maanteeameti ehitusvaldkond on otsinud võimalusi tupikust väljatulekuks. Oleme teinud seda ameti endise peadirektori Aivo Adamsoni pideva järelevalve all. Meie õigusosakond on olnud meie kõrval ning hinnanud õiguslikust vaatenurgast iga ideed. Julgen väita, et meie õigusosakond on osade detailidega isegi rohkem kursis kui sisuvaldkond. Lisaks maanteeameti mitmekordsele kontrollile oleme selgitanud oma tegevuskava mitmeid kordi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile. Lõpliku otsuse maade vahetamise kohta saab teha valitsus.
    Olen töötanud viis aastat riigisüsteemis ja kogenud siin ainult ausat käitumist ja läbipaistvat asjaajamist. Seetõttu tunnen end ka Raul Vibo ja Ain Kendra väljaütlemistest puudutatuna. Maanteeamet võtab hea meelega vastu konstruktiivset kriitikat, kuid see peaks siiski põhinema faktidel. Mitmetasandilised auditeerimised ja läbipaistvad otsustusprotsessid vähendavad inimlikku eksimisriski ja minimeerivad korruptsiooniriski."
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.