Ajal kui Eesti praamiliiklus Saare- ja Hiiumaaga vaevleb ülekoormuse, skandaalide ning riigi valitsemisele ülemineku all, ei ole reisijad varmad ka lennukeid kasutama.
- Saartele lendab Leedu lennufirma Transaviabaltika Foto: Maris Ojasuu
Kui praamide järjekorrad venivad kohati mitme tunni pikkuseks, siis näiteks ulatus Tallinn-Kuressaare-Tallinn lendude täitumus juulis 59%ni ja Tallinn-Kärdla-Tallinn 46%ni. Tõsi, ka lennuliikluses toimus äsja vangerdus, kui seniselt operaatorilt Aviesilt võttis lennuamet lennuloa ning saartevahelisele ühendusele korraldati uus konkurss.
Uus operaator leiti Leedust, ettevõte Transaviabaltika on esialgsete tulemustega rahul ja isegi õnnelik. „Juulikuu näitas meile häid tulemusi ja saab tõdeda, et inimesed on altid lendama. Nii näiteks ulatus Tallinn-Kuressaare-Tallinn lendude täitumus suisa 59%ni ja Tallinn-Kärdla-Tallinn vastavalt 46%ni ja kogu juulikuu lendude täitumuse keskmine ulatus 54,2%ni,“ rõõmustas Transaviabaltika Eesti esindaja Rene Must pressiteates.
Tema hinnangul näitab lendude täitumuse dünaamika suursaarte õhutranspordis kenasti kasvavaid numbreid. Nädalas lennatakse 12 korda Tallinn–Kuressaare–Tallinn liinil ja 12 korda Tallinn–Kärdla–Tallinn liinil. Selleks aastaks on tellitud ka hulgaliselt lisalende.
Leping Transaviabaltikaga kestab kuni 31. maini 2019.
Seotud lood
Lisaks äsja käiku läinud uutele praamidele vajab Saaremaa ka suuremat lennukit, leiab peaminister Jüri Ratas.
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.