Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nädal graafikutes: kütusemuulad ja robotid
Sel nädalal Äripäevas ilmunud graafikutel seadsime kahtluse alla, kui palju kütuseaktsiisi tõstmine kasu annab. Vaatasime Hiinast roboti ostnud Põlvamaa väikefirma majandustulemusi ning arutasime, kuskohast teisedki ettevõtjad kasvuallika leiaksid.
Sel nädalal kirjutasime, et seni käsitsitööna kiirtoidu pakendeid valmistanud Põlvamaa firma
Cista soetas suvel universaalse masina, mis võimaldab neil pakendeid vorpida kümneid kordi kiiremini. Cista juhataja Vahur Käärik ütles, et tööjõudu pole võtta. „Mina ei usu siniverelistesse joodikutesse, kes siin veel alles on jäänud, nendega ei ole võimalik ei kapitalismi ega sotsialismi ehitada.“
Uue tehnikaga loodetakse ka majandustulemustele veelgi hoogu sisse lükata.
Nädala alguses kirjutasime, et
maksuamet jahib transpordiettevõtteid, kes mujalt ostetud kütuselt aktsiisi ei tasu. Kütuse toomiseks kasutatakse väidetavalt ka vahemahuteid ja on tekkinud kütusemuulad. Maksuamet rõhutab, et kütust oma firma autodesse ümber pumbates tuleb aktsiisi tasuda. Ka õliühingu eestvedajale Toomas Saksale tundub ühest paagist teise tõstetava kütuse eest raha küsimine õiglane, sest igal riigil on oma aktsiisipoliitika. „Kui külamees toob Lätist kütuse ja jagab oma küla meestele laiali – see on ikkagi oma riigi petmine," rääkis ta artiklis.
Graafikult näeme, kui üürikese võidu toob riigile aktsiisimäära tõstmine. Kõigi pettuste valguses tekib küsimus, kas aktsiisitõus ikka tasub end ära.
Kirjutasime, kuidas ettevõtte juhi üks peamisi ülesandeid on kasvatada ettevõtte väärtust.
Suur küsimus on see, kuskohast kasv leida? Selgub, et internetist, ja eriti mobiilist.