Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Subway kipub USAs kõhnemaks jääma
Subway restorani saiFoto: Bloomberg
Subway võileivarestoranidel läheb mujal maailmas küll hästi, ent koduturul USAs kipub äri pigem kokku kuivama.
Bloomberg kirjutab, et ettevõte kaotas USAs möödunud aastal kokku 359 kohvikut, kusjuures tegu oli esimese korraga ettevõtte ajaloos, mil kohvikute arv aasta jooksul mitte ei suurenenud, vaid vähenes. Praegu on Subwayl USAs 26 744 kohvikut.
Subway mõneti kurb saatus USAs tuleb valdavalt sellest, et ettevõttel on palju konkurente. Uusi kiirtoidukette sünnib kui seeni pärast vihma ning nad kõik avavad ka kohe oma kaupluse ning meelitavad kliente enda ridadesse. Kui varasemalt oli USAs Subway mõneti ka tervisliku toitumise üks edendaja, siis on seegi aura ettevõtte kohalt pigem kadunud. Nüüd püüab Subway oma mainet taastada, näiteks tellib ettevõte kanaliha vaid sellistelt farmidelt, kes ei kasuta kodulindude paisutamiseks antibiootikume.
Lisaks pakub Subway USAs juba ka toidu kojukandeteenust. Sama teeb mõistagi ka ettevõtte kange konkurent McDonald’s.
Hoolimata ponnistustest pole Subway suutnud oma müügiumbreid kasvatada. Eelmisel aastal kukkusid müüginumbrid 1,7% võrra, 11,3 miljardi dollarini.
Välismaal hea aasta
Kui kodus asjad kehvad, siis vähemasti rahvusvahelise edu üle saab Subway rõõmustada küll. Eelmisel aastal kasvas ettevõtte käive USAst väljaspool 3,7% võrra, 5,8 miljardi dollarini, kusjuures erinevalt USA turust ettevõte laienes.
Subway juhid märgivad, et eelmine aasta näitas, et ettevõte on keskendunud rahvusvahelistumisele. “Me oleme läbi tegemas suuri muudatusi, mille käigus me parendame oma projekte, loodame muuta klientide kogemused paremaks ning laiendame Subway frantsiisiäri,” kirjutas ettevõte ametlikus teadaandes, vahendab Bloomberg.
Laienemist näitab ka see, et ettevõte on oma ridadesse saanud McDonalds’i endise juhttöötaja Karlin Linhardti, kelle ülesandeks Subways on juhtida enam kui 30 000 kaupluse turundustegevust USAs ja Kanadas.
Subway asutasid 52 aastat tagasi Fred DeLuca ja Peter Buck. DeLuca suri 2015. aastal ning pärast seda sai Subway juhiks tema õde, Suzanne Greco. Kõik Subway restoranid on frantsiisettevõtted. Eestis näiteks on 15 Subway võileivakohvikut.