Pille Ivask • 21. mai 2017
Jaga lugu:

Kuidas bränd maailma muudab

Pepsi  Foto: epa

Tarbija seisukohast võttes on bänd midagi, mis on seotud mingi kindla valdkonnaga: pesupulber teeb pesu puhtaks ja auto viib punktist A punkti B.

Tegelikult on brändidel suur roll mängida ka selles, kuidas ühte või teist kontseptsiooni ühiskonnas nähakse. Nii võivad maailma tuntud brändid erinevatele teemadele tähelepanu pöörata ning seega ühiskonnas diskussiooni tekitada, aga teisalt võivad ka läbi ühe või mitme ebaõnnestunud reklaamikampaania oma maine ära rikkuda.

Reklaamifirma JWT juht Tamara Ingram ütles, et sotsiaalse alatooniga reklaamide puhul peab olema ettevaatlik, kuna seda võidakse mõista mitut moodi. Ingram lisas, et iga ettevõte ega bränd ei peaks tegema oma südameasjaks maailma muutmise. Näib, et viimasel ajal on sotsiaalsed ning moraliseerivad reklaamid aga moes.

Näiteks pesupulbritootja tuntud Ariel promos Indias, et mehed peaksid aitama oma naistel majapidamistöid teha. Selgus, et inimesed võtsid kuulda ning CNBC andmeil hakkasid mehed oma abikaasasid usinalt kodutöödes abistama. Lisaks positiivsele tööde jaotamise tandril hakkasid ka Arieli pesupulbrid paremini müüma. Indias Arieli müük pea kahekordistus.

Uuringufirma WARC teatas pärast Arieli edukat kampaaniat, et Arieli omanikfirma Procter & Gamble mõjukus on märkimisväärselt kasvanud ning on USAs suisa esikohal.

Airbnb pakkumine põgenikele

Näib, et sel aastal on muutunud erinevad heategevuslikud ja ka mainekampaaniad reegliks. Airbnb teatas näiteks, et on pakkumas tasuta majutust USAsse saabuvatele põgenikele. Reklaamis kujutati hispaania keelt kõnelevast riigist tulnud ema ja tütart.

Audi seevastu on panustanud 10,5 miljonit dollarit sellesse, et promoda naiste ja meeste vahelist võrdsust.

Pepsi ämber

Viimasel ajal on palju kõneainet pakkunud aga Pepsi ning selle ebaõnnestunud reklaam, kus modell ning seltskonnategelane Kendall Jenner andis meeleavalduse ajal seal korda valvanud politseinikule purgi Pepsit. Too võttis joogi vastu ning naeratas oma kolleegile.

Kohe pärast reklaami ilmumist hakati Pepsit süüdistama selles, nagu suhtuks too meeleavaldustesse ja protestidesse kergekäeliselt ning ei peaks neid oluliseks. Samuti riskivad paljud inimesed meeleavalduste käigus oma eluga.

Kriitikud väitsid, et reklaamist jääb mulje, nagu poleks erinevate gruppide pingutused oma seisukohti ühiskonnas kaitsta midagi erilist väärt.

Näiteks ironiseeris Martin Luther Kingi tütar Benice King Twitteris, et küllap oleks kõik palju lihtsam olnud, kui ta isa oleks vaid teadnud Pepsi mõjust.

Ettevõte võttis reklaami küll kiiresti maha ning vabandas. Asja eesmärk olnud näidata, et maailmas peab valitsema ühtsus, teineteise mõistmine ja rahu.

Jaga lugu:
Hetkel kuum