Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa lennukatastroof: mida on tänaseks teada

    11. veebruaril kukkus Venemaal Moskva lähistel alla reisilennuk An-148, pardal 71 inimest, kes kõik hukkusid.Foto: Reuters/Scanpix

    Eile kukkus Venemaal Moskva lähistel alla reisilennuk An-148, pardal 71 inimest, kes kõik hukkusid. Saraatovi lennuliinide lennuk, mis startis Moskvast Domodedovo lennuväljalt kell 14.24, kadus mõni minut hiljem radaritelt ning meeskonnaga katkes side.

    Lennuki rusud leiti Moskva lähistelt Ramenski rajoonist põllult. Lähedal asuva küla Stepanovskoje elanikud kuulsid õnnetuse ajal oma sõnul suurt müra ja mitut pauku. Mõned väidavad ka, et nägid taevas juba süttinud lennukit, vahendas Novaja Gazeta.
    Praegu töötab õnnetuspaigal üle 20 päästebrigaadi ning otsingud käivad ööpäev läbi, lisab väljaanne.
    Otsingud Saraatovi lennuliinide allakukkunud lennuki rusude juures.Foto: Reuters/Scanpix
    Vähemalt kolm uurimisversiooni
    Lennuki pardal oli 65 reisijat, kelle seas oli kolm last, ning 6 meeskonnaliiget. Kõik nad hukkusid. Transpordiminister Maksim Sokolov ütles eile meediale, et hukkunute isikud tuvastatakse DNA ekspertiisi abiga.
    Pärast lennuki allakukkumist algatas riiklik uurimiskomitee kriminaalasja. Uurijatel on laual mitu versiooni: kehvad ilmastikuolud, inimlik faktor ja tehniline rike. Ühtki neist võimalustest ei vaadelda praegu kui prioriteetset, rõhutavad uurijad.
    Kohe pärast õnnetust hakkas Vene meedias levima jutt, et lennuk põrkas õhus kokku Vene Posti helikopteriga. Jutule andis alust see, et katastroofikohal oli laiali palju kirjaümbrikke. See versioon aga ei leidnud kinnitust, sest eksperdid pole õnnetuskohalt leidnud teise lennumasina tükke ning ka Vene Post teatas, et neil pole oma helikoptereid. Selgus, et lennuki pagasi hulgas oli lihtsalt 20kilone postikott.
    Kinnitamata versioonid
    Agentuuri RSN allikad aga teadsid, et enne starti ei töödeldud lennukit antifriisiga. Agentuuriga rääkinute sõnul olevat see olnud lennuki kapteni otsus. Sellele infole pole seni kinnitust ega ka ümberlükkamist.
    Novaja Gazetaga rääkinud esimese klassi lendur, A-320 kapten Andrei Litvinov selgitas, et reeglina, kui on sademeid, siis ka lennukit töödeldakse. Kuid tema sõnul on juhuseid, kui seda reeglit rikutakse. Näiteks tõi ta 2012. aastal Siberis Tjumenis alla kukkunud ATR-72 (selles katastroofis hukkus 39 reisijat ja neli meeskonnaliiget). Või kui Jak-40ga hukkus 2000. aastal Artjom Borovik, Vene teleajakirjanik ja meediaärimees. „Need lennukid purunesid õhkutõusul,“ selgitas Litvinov. „Tavaliselt, kui ainega ei töödelda, siis kukubki lennuk kohe, õhkutõusul. Lennuk rebib maast lahti, aerodünaamikat pole, vajub tiivale ja kukub alla. Kuid praegusel juhul oli lennuk kõrgust kogunud ja lendas – see ei meenuta jäätumist,“ arutles piloot ja jätkas: „Mulle helistasid kolleegid ja sõbrad, kes olid Domodedovol pärast lennuki allakukkumist. Nende sõnul polnud selles piirkonnas mingit jäätumist. Oli lumesadu, kuid lumi polnud märg, vaid kuiv. Ma arvan, et lennuki jäätumise võib välistada.“
    Vastused lennufirma kontorist?
    Saraatovi lennuliinid omandas An-148 eelmisel aastal, enne seda, 2010. aastast, oli see lennufirma Rossija kasutuses. Ajalehe Moskovskii Kosmomolets andmeil on sellele lennukile olnud tehnilisi pretensioone: näiteks eelmise aasta novembris tuvastasid eksperdid, et lennumasinal polnud piisava regulaarsusega vahetatud õli ning puhastatud õhustarteri filtreid. Praegu vaatavadki Uurimiskomitee liikmed lennufirma kontoris neid pabereid läbi.
    Lennufirma omanik on ettevõtja ja endine Mosenergo juht Arkadi Jevstafjev, kes oli 1990ndatel aastatel Venemaa esimese asepeaministri Anatoli Tšubaisi nõunik ja pressiesindaja.
    Saraatovi lennuliinidel on 11 lennukit: (pärast 11. veebruaril allakukkunud lennukit) neli An-148, viis Jak-42D ja kaks Embraer EMB-195. Õhusõidukite keskmine vanus on 18,8 aastat.
    Pühapäevane katastroof on seda tüüpi lennukiga juba teine, mis Venemaal viimastel aastatel juhtunud. Eelmine avarii An-148ga juhtus 5. märtsil 2011, kui lennuk kukkus alla treeninglennul. Toona hukkusid kõik kuus pardal olnud inimest. Õnnetuse põhjuseks oli meeskonna tegevuse kooskõlastamatus kõrguse järsu languse tingimustes, kirjutas Novaja Gazeta.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.