Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudtee veomaht keeras tänavu tõusule
Eesti Raudtee lumekoristusrong puhastab rööpad lumest. Foto: Arvo Meeks, Lõuna-Eesti Postimees/Scanpix
Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul kasvas eelmisel aastal üle 9 protsenti võrreldes eelmise aastaga, aasta tagasi kahanes see 1 protsendi.
Kaubaveo maht oli kokku 13,5 miljonit tonni, sellest suurema osa andsid väetised, mineraalsed kütused ning põlevkivi, teatas Eesti Raudtee.
Transiitveod moodustasid eelmise aasta peale kokku Eesti Raudteel liikunud vedudest pea 9,1 mln tonni, mis on üle 20% rohkem kui 2017. aastal.
Konteinerveod olid Eesti Raudtee taristul eelmise aasta jooksul pidevas tõusujoones, moodustades 2018. aasta peale kokku üle 52 400 TEU, mis on võrreldes eelmise aastaga kasvanud üle 55%.
„2018. aasta on kindlasti meie jaoks olnud edukas. Suutsime leida hea tasakaalu investeeringute, kulude ja tulude vahel ning mitmed aastaid kestnud kaubamahtude langus meie taristul õnnestus koos meie koostööpartneritega pöörata kasvule,“ kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.
Laidvee rõõmustas ka reisijate arvu stabiilse kasvu üle. Kohalikus reisirongiühenduses sõitis eelmisel aastal ligikaudu 7,7 miljonit reisijat, mis on pea 5% rohkem kui 2017. aastal. Aasta tagasi ulatus reisijate arvu kasv koguni 7,4 protsendini.
Rahvusvahelist reisirongi kasutas eelmisel aastal 107 100 inimest, mis on pea 2% rohkem kui 2017. aastal. „Aasta lõpus kooskõlastasime Venemaa Raudteega viimaste aastate suurima arvu lisaronge, mis tõi pühade perioodiks Tallinna–Peterburi–Moskva reisirongiliinile pikemad rongid ning rohkem reisijaid,“ lisas Laidvee.
Samuti on eelmise aasta olulisteks märksõnadeks tema sõnul ohutuse ning liiklusjuhtimise süsteemide uuendamisprotsessi käivitamine.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.