Tarkvaraarendusfirma Iglu tegevjuht ja omanik Kristjan Aiaste kommenteeris, et noorem põlvkond ei käi lihtsalt palga pärast tööl.
- Kristjan Aiaste Foto: Meeli Küttim
Aiaste vastas erilehe Vastutustundlik ettevõtlus küsimustele. Kuidas jõudsite arusaamani, et on oluline olla vastutustundlik ettevõte? Esimest korda osalesime vastutustundliku ettevõtluse hindamisel 2017. aastal. Tegelikult oleme kogu Iglu tegutsemisaja jooksul teinud juhtimisotsuseid tulenevalt sellest, et meie igapäevatöö oleks korraldatud nii, et sellel oleks positiivne mõju nii meie töötajatele, klientidele kui ka ümbritsevale keskkonnale. Indeksis osalemine aitas meil teadlikult kirja panna ja mõtestada, mida ja kuidas me teeme ning millised on arengukohad, kus saame end veelgi parandada.
Mida tähendab teie jaoks vastutustundlik ettevõte? Usume, et ühel päeval on vastutustundlikkus ettevõtluses muutunud normiks. Kõige üldisemalt tähendab see meie jaoks seda, et oma igapäevases äritegevuses suhtume hoolivalt nii loodus- kui ka turukeskkonda ning ka oma klientidesse ja töötajatesse.
Olete vastutustundlik ettevõte. Kuidas hindate, kas on teil sellest kasu olnud? Otsest kasu on raske välja tuua, meie jaoks on oluline pikaajaline kasu, mis ilmneb eelkõige töötajate ja klientide rahulolus. Kui ettevõttes töötavad õnnelikud inimesed, kes teevad oma tööd hästi, kajastub see lõpuks ka selles, milline on teenus ning kui rahulolevad on kliendid. Samuti näitab meie kogemus, et suur hulk praegustest noortest peab oluliseks tunnet, et nende töö on tähenduslik ja väärtuslik. Noorem põlvkond ei taha enam lihtsalt palga pärast tööl käia. Seega kaasneb vastutustundliku ja jätkusuutliku käitumisega konkurentsieelis, et leida ja hoida parimaid talente. Kõigel sellel on pikaajaliselt positiivne mõju ka meie majandustulemustele.
Eesti ettevõtlusmaastikul on kindlasti nüansse, mida peaks muutma ja millega teie ehk olete vastutustundliku ettevõttena osanud juba arvestada. Mida saaksid teised Eesti ettevõtted teilt õppida? Tulenevalt meie ärist tegutseme selle nimel, et suunata üha enam oma kliente ning nende kliente kasutama elektroonilisi efektiivseid tootmis-, teenindus- ning müügiprotsesse. Sellega panustame iga päev paberivabama äritegevuse ja laiemalt ressursisäästlikuma ärimaailma loomisele.
Samuti paneme väga suurt rõhku töökeskkonnale – me kanname pidevalt hoolt selle eest, et luua töökeskkond, kus meie töötajatel on võimalik õnnestuda.
Selles osas on meil väga palju ära tehtud ning seda näitab ka meie rahulolu-uuring. Mõned näited:
• Panustame töötajate tervislike eluviiside edendamisse – ühine spordivõistlustel osalemine, treeningute kompenseerimine, tervisenädalad kontorites, puuviljad ja juurviljad kontorites.
• Töö ja pereelu tasakaal – väga suur paindlikkus tööajas ja -kohas, lastenurgad kontorites.
• Töötajate arengusse, koostöösse panustamine, info liikumine – erialased täiendkoolitused, regulaarsed arenguvestlused, töö kõrvalt õppimine, töötajate kaasamine, rahulolu-uuringuid, palju ühisüritusi ja soodustusi.
• Tartusse ehitatud kontorisse valisime teadlikult energiasäästlikud LED-valgustid ja panustasime ekstra ka hoone efektiivse sisekliima tagamisse.
Vastutustundlik ettevõtlus eeldab ka oma valdkonna arendamisse panustamist, mis lahendusi te siin leidnud olete, mida olete juba teinud? Ühe näitena võib tuua IT-valdkonna haridusse panustamise, kus teeme tihedat koostöö ülikoolidega õppekavade arendamisel, viime läbi loenguid ja töötubasid ülikoolides ja kutsehariduskeskustes ning pakume tudengitele praktikakohti.
Mil määral olete ettevõttena kaasatud kogukonna ja ühiskonna arendamisse? On teil sotsiaalseid projekte? Oleme toetanud sihtasutuse Eesti Rahvuskultuuri Fond alafondi, mille eesmärgiks on toetada puudustkannatavate laste hariduspüüdlusi. Samuti toetame organisatsioone, mis on suunatud IT-hariduse levikule ja kvaliteedile. Hiljuti toetasime Geeks on Wheels projekti, mille raames käiakse mööda Eesti koole, et tekitada noortes huvi IT õppimise vastu.
Hiljuti toetasime Geeks on Wheels projekti, mille raames käiakse mööda Eesti koole, et tekitada noortes huvi IT õppimise vastu. Projekt on toimunud juba kaheksa korda.
Kristjan Aiaste
Iglu juht ja omanik
Mida peate oluliseks koostööpartnerite valikul, kas eeldate neilt samuti jätkusuutlikku suhtumist? Meile on oluline täpselt aru saada, mille eest me maksame, nagu meie oma töös oma klientidele pakkuda soovime. IT või muude allhangitavate teenuste puhul on tarnija meeskonna kvalifikatsioon alati ülioluline.
Muude füüsilise maailma toodete puhul eelistame kodumaiseid kvaliteettoodete märke või sarnaseid märgiseid kandvaid tooteid hinnale. Ka meie kontorite sisustamisel eelistame Eesti disainerite loomingut, kelle puhul saame ka olla kindlamad nende kasutatud materjalide loodussõbralikkuses ja tootmisprotsessi efektiivsuses.
Seotud lood
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Viimased uudised
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele