Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Inimesele jäägu valikuvõimalus

    Autode arenevad turvasüsteemid aitavad liikust ohutumaks muuta, kuid iga uut lisa ei maksa inimestele väevõimuga peale suruda, kirjutab Äripäeva toimetaja Tõnu Tramm.

    Tõnu Tramm
    Lõppenud nädalal kujunes üheks meediakangelaseks värisev gaasipedaal, mida Euroopa Komisjon soovib turvalisuse huvides kõikidele uutele autodele lisada. Algaval nädalal avab uksed Euroopa üks olulisemaid autonäitusi Genfis, kus turvalisuse teema samuti fookuses. Nutikad lisad, mis aitavad liiklusohutust tõsta, muutuvad aina aktuaalsemateks.
    Meie kommentaariumites kujunes valdavaks seisukoht, et pistke see pedaal omale… teadagi kuhu, mina küll omale mingit vibraatoriga autot ostma ei hakka. Ka minult on küsitud, mida ma värisevast pedaalist arvan? Mida ma ikka oskan arvata asjast, mida veel olemaski pole. Aga üks seisukoht mul selles küsimuses siiski on: pandagu autodele peale mistahes rohkem või vähem veidraid lisasid, kuid antagu autoomanikule võimalus see lihtsalt ühe nupuliigutusega sisse/välja lülitada.
    Toon ühe näite: kaks edukat autotootjad tõid aastaid tagasi turule igati ontlikult toimivad rajajälgimise süsteemid. Sellised, mis valgete joonte vahel arutult vasakul-paremale ei tõmble, vaid tõepoolest suudavadki ise autot kursil hoida, kurvis keerata, ehk sisuliselt ise autot juhtida. Üks tootja otsustas selle süsteemi sisse/välja lülitamise viia keerulise puutetundliku menüü tagumistesse soppidesse tagamõttega, et seda olekski keeruline välja lülitada. Las olla kogu aeg sees, on turvalisem. Teine tootja pani aga on/off-nupu otse roolile. Kolm korda võite arvata, kumma auto omanikud rajajälgimise süsteemi rohkem kasutama hakkasid?
    Rajajälgimise süsteem on suurepärane abiline maanteesõidul, kuid linnasõiduks ei sobi mitte üks põrm. Ta hakkab sedavõrd räigelt juhtimist segama, et enamik lülitab selle esimesel võimalusel välja. Kui sisse-välja lülitamine on keeruline, siis maanteele tagasi jõudes ei vaevuta enam uuesti keerulisse menüüsse sukelduma ning väljalülitatuks ta jääbki. Õige pea on selle olemasolu sootuks unustatud. Teise variandi puhul muutub kerge näpuliigutus aga maanteele naastes täiesti endastmõistetavaks ja võib vaid oletada, mitu inimelu on selline variant päästnud.
    Seega, ärge sundige inimesi väevõimuga midagi kasutama. Andke võimalus ise otsustada ja harjuda. Uutesse lisadesse suhtutaksegi alguses skeptiliselt, kuid ajapikku harjutakse kõigega. On ilmselge, et kokkuvõttes aitavad nad kõik meie elusid säästa. Kui seda aga vägisi peale suruda, teha nende sisse/väljalülitamine keeruliseks või sootuks võimatuks, tekitab see vaid trotsi. Välja on võimalik kõike lülitada: eemaldada kaitse, teha korrektuure auto pardaarvutis või mida iganes. Hoopis olulisem on, et süsteemi oleks võimalik näpuvajutusega tagasi sisse lülitada.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Taristufirma müüs osa ärist soomlastele
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.