Pille Ivask • 2. juuni 2017 kell 7:59

Taanlased näitavad Teslale ust

Tesla Model S  Foto: epa

Kuigi Taani on tuntud kui rohelise energia suur pooldaja, langes elektriautode müük esimeses kvartalis 60,5% võrra.

Aastal 2015 müüdi Taanis 5298 elektriautot. Võrdluseks, see näitaja on pea kaks korda suurem kui samal aastal Itaalias müüdud elektriautode arv. Ja lisaks ei tasu unustada, et Itaalia on Taanist ka palju suurem.

Nüüd aga näib, et tuuled on pöördunud. Varem aitas elektriautode müüjaid asjaolu, et nende neljarattalistele ei kehtinud hiiglaslik impordimaks, mille Taani on kehtestanud traditsioonilise sisepõlemismootoriga autodele. 2015. aastal teatas aga riigi peaminister Lars Lokke Rasmussen, et seesugustel maksudega poputamistel on lõpp ning see kajastub tugevalt ka elektriautode müüginumbrite kahanemises.

Tesla oli üks peamisi, mis püüdis maksusoodustuse kaotamise vastu võidelda. Selle juht Elon Musk ütles, et on valmis Kopenhaagenisse kohale sõitma, kui Tesla müüginumbrid peaksid kukkuma. Ja nagu arvata võib, on Tesla ka tekkinud olukorrast suurim kaotaja. Model S domineeris tugevalt Taani elektriautode turul. Ehk siis numbritesse panduna: aastal 2015 müüdi 2738 Model S-i, aasta hiljem vaid 176.

Muudeti reegleid

Tänavu aprilli keskpaigas oli aga selge, et asi nii edasi minna ei saa. Inimesed ei jaksa endale kalleid elektriautosid osta. See oli ka aeg, mil otsustati, et reegleid muudetakse.

Kui varem oli paika pandud, et maksusoodustused elektriautodele ei kehti aastail 2016-2020, siis uute reeglite kohaselt kehtib maksusoodustus kuni 5000 elektriautole, mis müüakse vahemikus 2016-2018. Aastal 2019 see reegel aga kaob ning siis võetakse kasutusele taas nii-öelda vana süsteem, kus elektriautodele kehtivad taas maksusoodustused ning pole vahet, kui palju neljarattalisi müüakse.

Hetkel kuum