Unilever toodab ka jäätiseid.Foto: Scanpix
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Unileveri müügitulemusi ei päästnud ka palav ilm
Maailma üks suuremaid toidukontserne Unilever teatas, et tema müüginumbrid vähenesid esimesel poolaastal, sest Brasiilias toimus streik ning Euroopas ning Põhja-Ameerikas hinnad kahanesid.
Muu hulgas Dove’i seepi ning Magnumi jäätisi tootev ettevõte teatas, et aasta esimese kuue kuuga kogunes puhaskasumit 3,04 miljardit eurot, möödunud aastal jäi see 3,11 miljardi juurde. Käive kahanes eelmise aasta 27,7 miljardi euro tasemelt tänavu 26,4 miljardile.
RBC analüütik James Edwardes Jones märkis, et Unileveri müügitulemused valmistasid iseäranis suure pettumuse, kuivõrd põhjapoolkeral on keskmisest soojemad kevad ja suvi, mis peaksid aitama jäätise müüki suurendada.
Unileveri müügimaht kasvas esimesel poolaastal üksnes 2,2% võrra, hinnad kerkisid vaid 0,2% jagu. Unileveri toodete hinnad kahanesid eeskätt Põhja-Ameerikas ja Euroopas, samas tuli ettevõttele löök ka Brasiiliast, kus autojuhid streikisid.