• OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,61%6 263,26
  • DOW 300,49%44 458,3
  • Nasdaq 0,94%20 611,34
  • FTSE 1000,15%8 867,02
  • Nikkei 225−0,41%39 657,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,76
  • OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,61%6 263,26
  • DOW 300,49%44 458,3
  • Nasdaq 0,94%20 611,34
  • FTSE 1000,15%8 867,02
  • Nikkei 225−0,41%39 657,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,76
  • 12.08.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteest

Lõpule on jõudmas RE Eesti Raudtee arengukavas ette nähtud Kesk-Eestis kahjumiga töötavate raudteeliinide eraldamine Eesti Raudteest. Selle tulemusena tekib uus riigile kuuluv AS Edelaraudtee. Millegipärast on aga uue ettevõtte loomine läinud üle kivide ja kändude ning seega hilinenud. Kevadel valitsuses heaks kiidetud Eesti Raudtee arengukavas oli kirjas, et firma peab olema loodud hiljemalt käesoleva aasta esimeseks juuliks.
Pärast loodava ASi Edelaraudtee peadirektori väljavalimist algas tants varade jagamise ümber. Mulle tundub, et seejuures ei lähtutud just ainult põhimõttest, et vabaneda tuleb vaid Kesk-Eesti liinidest, mis töötavad kahjumiga.
Eesti vedurijuhtide ametiühingute liidu juhatuse liige Toivo Kaur on öelnud, et kahjum on loodavasse ettevõttesse sisse programmeeritud, sest Eesti Raudtee poolt üleantav tehniline baas ning eriti rongid on väga halvas seisukorras.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärast pikki vaidlusi saadi juuli teisel poolel lõpuks siiski kokkuleppele, et varad jagatakse kahes etapis. Edelaraudtee tulevane peadirektor Jüri Kuusik ütles pärast kokkuleppe saavutamist, et loodetavasti õnnestub firma luua augustikuus.
Nüüd on firma moodustamine läinud taas uuele ringile, sest veidi aega tagasi jõustus riigi osalusega äriühingute asutamise ja osalemise kord, mis nõudis osa asutamisdokumentide kooskõlastamist kehtima hakanud korraga. Firma loodetakse viimaks ometi asutada septembris.
Huvitav, kas asjaosalised ei olnud kavatsetavast korrast siis juulis veel midagi kuulnud või on Eesti riigil nii palju raha, et kiiret tegutsemist nõudvate asjadega võib venitada?
Lõpuks, ma ei kujuta ette, kuidas õnnestub ellu viia ülejäänud Eesti Raudtee arengukava, kui juba selliste pisiformaalsustega mööda pannakse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 7 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele