Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raudteest
Lõpule on jõudmas RE Eesti Raudtee arengukavas ette nähtud Kesk-Eestis kahjumiga töötavate raudteeliinide eraldamine Eesti Raudteest. Selle tulemusena tekib uus riigile kuuluv AS Edelaraudtee. Millegipärast on aga uue ettevõtte loomine läinud üle kivide ja kändude ning seega hilinenud. Kevadel valitsuses heaks kiidetud Eesti Raudtee arengukavas oli kirjas, et firma peab olema loodud hiljemalt käesoleva aasta esimeseks juuliks.
Pärast loodava ASi Edelaraudtee peadirektori väljavalimist algas tants varade jagamise ümber. Mulle tundub, et seejuures ei lähtutud just ainult põhimõttest, et vabaneda tuleb vaid Kesk-Eesti liinidest, mis töötavad kahjumiga.
Eesti vedurijuhtide ametiühingute liidu juhatuse liige Toivo Kaur on öelnud, et kahjum on loodavasse ettevõttesse sisse programmeeritud, sest Eesti Raudtee poolt üleantav tehniline baas ning eriti rongid on väga halvas seisukorras.
Pärast pikki vaidlusi saadi juuli teisel poolel lõpuks siiski kokkuleppele, et varad jagatakse kahes etapis. Edelaraudtee tulevane peadirektor Jüri Kuusik ütles pärast kokkuleppe saavutamist, et loodetavasti õnnestub firma luua augustikuus.
Nüüd on firma moodustamine läinud taas uuele ringile, sest veidi aega tagasi jõustus riigi osalusega äriühingute asutamise ja osalemise kord, mis nõudis osa asutamisdokumentide kooskõlastamist kehtima hakanud korraga. Firma loodetakse viimaks ometi asutada septembris.
Huvitav, kas asjaosalised ei olnud kavatsetavast korrast siis juulis veel midagi kuulnud või on Eesti riigil nii palju raha, et kiiret tegutsemist nõudvate asjadega võib venitada?
Lõpuks, ma ei kujuta ette, kuidas õnnestub ellu viia ülejäänud Eesti Raudtee arengukava, kui juba selliste pisiformaalsustega mööda pannakse.