Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Poliitilist reklaami tehti mõõdukalt
Suuremate erakondade esindajad sõnasid, et nad pole jõudnud valimiskampaaniaks kulutatud summasid täpsustada ning lubasid seda teha kuu jooksul pärast valimisi.
Suurema osa erakondade valimiskampaaniast hõlmas välireklaam, sellele järgnes ajalehtedesse suunatud reklaam ning raadio- ja telereklaam.
Telereklaami tegid peamiselt reformierakond, keskerakond, valimisliit Tallinn ning Paremerakonnad ja Mõõdukad.
ETV reklaamiosakonda juhtiv Rait Killandi ütles, et andmed poliitilise reklaami kohta ETV kanalil võetakse kokku selle nädala lõpuks. Ta lisas, et poliitilist reklaami oli televisioonis seekord prognoositust vähem.
Killandi ütlusel oli erakondade reklaamikanali valik läbimõeldud ning liigset «ajuloputust» elektroonilises meedias ei pidanud vajalikuks teha ükski erakond.
TV3 eetriaega müüva AT-Eetriaja ASi müügidirektor Antero Laanela märkis, et poliitiline reklaam moodustab TV3 kuukäibest umbes 10%. Summa suurust ei soovinud ta täpsustada. Laanela ütles, et poliitilist reklaami oli televisioonis kohalike valimiste eel märksa vähem, kui algselt prognoositi.
Kanal 2 reklaamiosakonna direktor Kris Taska sõnas, et valimisreklaami oli Kanal 2 valimiseetris sada esitamiskorda. Lõplikku reklaamikäivet pole tema sõnutsi veel kokku liidetud.
Eesti Päevalehe peadirektori Hando Sinisalu ütlusel olid lehes poliitilise reklaami tellijateks kõik suuremad erakonnad ja valimisliidud, välja arvatud keskerakond, kes keeldus «põhimõtteliselt» paigutamast reklaami Eesti Päevalehte.
Sõnumilehe reklaamijuht Indrek Juss ütles, et kahe kuu peale laekus lehte poliitilist reklaami ligikaudu 300 000 krooni eest.
Postimehe reklaamijuhi Tanel Jäksi teatel olid suuremad reklaamijad Isamaaliit, reformierakond ja Tartu 2000, kes said valimistel ka teistest enim hääli.
Jäks ütles, et poliitilise reklaami käive Postimehes oli sel aastal samas suurusjärgus nagu riigikogu valimiste ajal möödunud aastal.
Äripäevas reklaamis end valimisliit Tallinn 54 000 krooni eest.
ASi Trio raadiojaamade (Kuku, Uuno, Raadio 100 ja kohalikud Kuku jaamad) reklaamijuht Anti Kauk nimetas informatsiooni valimisreklaamist laekunud summade osas konfidentsiaalseks. Samuti ei soovinud ta nimetada erakondi ja valimisliite, kes rõhusid raadioreklaamile kõige enam.
Sky Raadio juht Margus Pilt ütles, et nende jaamas oli poliitilist reklaami väga vähe, reklaamikäive oli alla 30 000 krooni. Venekeelses raadiojaamas Sky Raadio tegid reklaami tema sõnutsi peamiselt reformierakond, keskerakond ja valimisliit Tallinn.
Pildi sõnul rõhusid erakonnad rohkem tele- kui raadioreklaamile. «Telereklaami osa võib tunduda ametliku reklaamisummana küll väike, kuid teles on võimalik kasutada ka muid võimalusi peale reklaamiaja ostmise, et tähelepanu tõmmata -- maksta saatejuhile, pürgida uudistesse, esineda valimisstuudiotes,» märkis Pilt.
Raadio 2 reklaamijuht Urmas Vaino ütles, et Raadio 2 poliitilise reklaami käive selgub järgmiseks nädalaks, kuid ta täpsustas, et võrreldes riigikogu valimistega oli poliitilist reklaami märksa vähem.