Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Läti ühineb rohelise kaardi kindlustussüsteemiga
1. augustil jõustub juuli alguses Läti ja Eesti vahel sõlmitud rohelise kaardi leping, mis tähendab, et Eesti sõidukiomaniku vastutus on Eestis välja antud rohelise kaardiga kindlustatud ka Lätis, lausus Eesti liikluskindlustuse fondi peadirektor Veljo Tinn. Juhul kui Eesti auto tekitab Lätis kahju, hindab Läti büroo kahju suuruse, vaatab, et see saaks hüvitatud ning esitab siis Eesti poolele arve.
Tinni sõnul võidavad sellest kõige rohkem Lätist läbi sõitvad rohelist kaarti omavad autod, kes pidid seni ostma Läti piiril täiendava kindlustuse. Ehkki roheline kaart Lätis ei kehtinud, sai kaardi alusel Läti piiril kindlustust ostes 50% hinnasoodustustust. Näiteks ööpäevane kindlustus maksis rohelise kaardi omanikule 3 latti ehk umbes 70 krooni.
Neil, kel on asja ainult Lätti, peaksid oma võimalusi tähelepanelikumalt analüüsima. «Viimastel võib rohelise kaardi ostmise asemel piirikindlustus isegi odavam olla, sest Lätis on tariifid kohati madalamad,» väitis Tinn. See oleneb suuresti sõiduki margist, tehtud avariidest ja boonusklassist.
Kui inimesel on Eestis tavakindlustus olemas, lahutatakse selle hind rohelise kaardi maksumusest maha, mis muudab rahvusvahelise kaardi odavamaks, rääkis Tinn.
Praeguseks ajaks on liikluskindlustuse fond sõlminud rohelise kaardi lepingu 37 riigiga. Kaardi kestuseks võib valida 15 päeva kuni aasta.
Tinni sõnul on välisriikides tehtud avariide põhjuseks valdavalt Eesti autode vanus ja madalam tehniline tase võrreldes Lääne-Euroopa riikidega. «Aga me ei saa ju keelata kümneaastase autoga välismaale sõitmast,» lausus Tinn. Autojuhtide sõiduoskuste pärast Tinni sõnul seevastu muret tundma ei pea.
Eelmisel aastal oli liikluskindlustuse fondil rohelise kaardi osas kogunõudeid 27 mln krooni ulatuses. Suurim väljamakse on olnud Tinni sõnul 8 mln krooni Saksamaal pidurite rikke tõttu toimunud avarii järel.
Tinn ei välistanud, et järgmisel aastal võib rahvusvahelise rohelise kaardi peaassamblee oma liikmeks võtta ka Leedu, kellel praegu analoogiliselt Venemaaga liikluskindlustuse seadus ja kohustuslik liikluskindlustus puuduvad.
Praegustest liikmesmaadest puudub 1993. aastal süsteemiga liitunud Eestil leping vaid Iraagi, Jugoslaavia, Tuneesia ja Marokoga.