Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Poola takistab kaubavedu
Poola lisas oma territoo-riumil kehtivatesse transpordipiirangutesse raskeveokite päevase liikluskeelu. Ettevõtjad on sunnitud mitmete liiklustakistuste vahelt otsima kiiremaid läbipääse või pidama Euroopaga kaubavahetust Poolat vältides.
Mõne aja eest kehtestatud päevane liikluskeeld veokitele alates 12tonnisest kogukaalust on lõpmatu tähtajaga. Keelu lõpp selgub alles pärast ilmastiku jahenemist, mis võimaldab raskeveokitel liigelda ilma päikselõõsas sulavaid Poola maanteeid lõhkumata.
Kui kogu Poola territooriumil on lubatud veokitel sõita vaid öösiti, siis Varssavisse ei tasu pimedas kippuda. Seal on veokitel liiklemine keelatud ülejäänud riigiga vastupidiselt öösiti.
Juba alates 1. juunist kehtiv nädalavahetuse sõidukeeld on hulgifirma Jungenti pannud täpselt jälgima neile kaupa toovate veokite tehasest väljasõidu päevi, et auto jõuaks Poola territooriumi läbida enne reede õhtut.
Hulgifirma Smarten on aga kala- ja piimasaadustest valmistatud tooteid hakanud Euroopast tooma laevaga, et vältida sekeldusi Poola territooriumil.
Poola liiklustakistuste labürindist pääsemiseks on Euroopaga kaubavahetust pidavatel firmadel vaja üha enam otsida alternatiivi laevaühendusest Saksamaaga.
Poola takistused ei ole meile toodavate kaupade transpordiaega pikendanud, sest nägime piiranguid ette ja korraldasime oma tööd ümber.
Kui Poola kehtestas veokitele nädalavahetusel liikluskeelu, siis teadsime seda ammu ette ning hakkasime varakult seadma meile kaupa toovate autode sõidugraafikuid. Tehasest väljasõidu aja rihime nii, et auto jõuab enne nädalavahetust Poola piirile ja laupäeval ning pühapäeval sõidab Baltimaades.
Meile on tähtis, et kaup jõuaks kohale täpselt, sest oleme viimastel kuudel oluliselt vähendanud kaupade ringlusaega oma ladudes.