Indrek Kald • 2 juuni 1999

Ericssoni tühireklaam

Ericsson tegi mais Eestis suure väli- ja trükireklaami kampaania uue mudeli T18 tutvustamiseks, kuid enamiku sellest ajast ei olnud telefone poes müügil.

Mõlemad suured telefonimüüjad Esmofon ja Hallo! said esimese Ericsson T18 partii mai teise nädala alguses. Reklaamikampaania ajal jäid need ainukesteks uuteks telefonideks. Esmofonil kulus üle Eesti saja mobiili müümiseks nädal, Hallo! poole väiksem kogus läks paari päevaga.

Hallo! turundusjuhi Kaido Pähni sõnul ei ole juhtunus süüdi Ericsson Eesti, sest sellest aastast tellivad siinsed ametlikud edasimüüjad ise Rootsist Ericssoni telefone. Meil ei olnud võimalust T18 enne piisavalt testida, et selle müügipotentsiaali õigesti hinnata, ütles Pähn.

Hallo! ja Esmofon tellisid Rootsist uusi Ericssoni mudeleid juurde, kuid ei ole neid seni kätte saanud. Ericsson on lubanud uued T18 tarnida järgmisel nädalal. Esmofoni hulgimüügi ärijuhi Hans Pajoma sõnul reklaamis Nokia Eestis mullu suvel suurelt oma mudelit 5110, kuid seda ei olnud müügil.

Hinnanguliselt maksis ainuüksi Ericsson T18 välireklaam Eestis 150 000 krooni.

Ericssoni uue mudeli T18 osas ületab nõudlus pakkumise, see on ka mujal maailmas nii. Iga kord küll üritatakse nõudlust prognoosida, kuid ikkagi ei toodetud uut telefoni alguses piisavalt.

Meie reklaamikampaania tulemust ei saa ühe kuu ulatuses mõõta, see oli uue aparaadi ülestöötamiseks vajalik aktsioon. Kampaania mõju on pikemaajalisem. Kolm uudset funktsiooni, mida Ericssson T18 reklaamides rõhutati, jäid ju inimestele meelde. Meie eesmärk ei ole järjekordi tekitada, kuid uue mudeli soovija peab natuke ootama. Anname endast parima, kuid ma veel ei tea täpselt, millal järgmine partii T18 müüki saabub.

Esmofon sai Ericssoni uusi telefone T18 viimati 10. mail. Telefonid müüdi läbi umbes nädalaga. Pärast seda ei ole Ericsson meile uusi telefone T18 toonud. Meie tellimust lubati taas täitma hakata järgmisel nädalal. Esmofoni jaemüügis on üksikud Ericsson T18 mudelid, et saaksime neid oma klientidele tutvustada.

Kampaania tehakse ikka selleks, et müüki toetada, kuid Ericssonil läks sellega halvasti. Muidu oli kampaania võimas. Meilt küsitakse kogu aeg uut telefoni, oleme siis viidanud Ericssoni probleemidele. Ericsson põhjendab, et nõudlus on liiga suur, kuid ma ise arvan, et nad ei suuda piisavalt palju toota.

Hetkel kuum