Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Daihatsud said uue perearsti

    Kaks aastat on Daihatsu omanikud oma sõiduriista «põlve otsas» remontinud, alates juulist on Tallinnas taas avatud tehnohooldusega firmaesindus.
    Omal ajal Daihatsu nime kandva Jaapani autotööstuse toodangu istumise alla soetanud eestlased on pidanud kaks aastat hinge kinni hoidma: Tallinnas Türi tänaval asunud Nikko DH firmaesinduse uksed sulgusid jäädavalt ning jäi üle ainult loota, et masin Eesti teedel senikaua vastu peab, kuni mõni ettevõtlik ärimees taipab uue esinduse avada.
    Olukorra tegi veelgi karmimaks tõsiasi, et Daihatsu on suhteliselt vaene autokauplustes müüdavate B-klassi varuosade poolest. Sestap pidi purunenud tagavaraosa sageli kas ise taastama, leidma mõne analoogi või tuttavate soomlaste kaudu muretsema selle põhjanaabrite Daihatsu esinduste kaudu.
    Üheksa aastat Subarut remontinud AS Legano otsustaski tänavu muuta tegevussuunda ning hakata lisaks remondile tegelema ka autode müügiga. Selleks tuli otsida firma, mille masinaid Eestis praegu ei müüda. Valik langes Daihatsule.
    «Remonditurg ei ole Daihatsule küll kuigi suur, aga seevastu valitses selle koha peal täielik tühjus,» ütles ASi Legano juhatuse esimees Marko Vimb.
    Lepingule Daihatsu esindusõiguse saamiseks kirjutati alla 16. juunil, kaks nädalat hiljem saabusid esimesed autod. Samal ajal valmis ka nüüdisaegne teeninduskeskus Kauba tänavas.
    Mai lõpu seisuga oli Eestis registreeritud 401 Daihatsut, neist enamus üle üheksa aasta vanad. Pärast 1990. aastat toodetud masinaid oli nimestikus vaid 74.
    Ühe Daihatsu mudeliga jäi esindus kohe jänni. «Daihatsu Cuoret on Eestis registreeritud vaid mõni üksik. Kui me hakkasime ühele neist uusi juppe otsima, siis selgus, et Soomes pole seda mudelit registreeritud mitte ühtegi, Rootsis samuti vaid üksikud. Isegi Cuore kataloogi polnud neil olemas,» meenutas Vimb, kelle sõnul õnnestus Soome esinduse kaudu vajalikud osad siiski hankida.
    «Teiste mudelitega sellist probleemi tekkida ei saa,» kinnitas Vimb ja lisas, et enne remonti tulekut on alati vajalik ette teatada.
    Kui tegemist on millegi enama kui õlivahetusega, peavad teeninduse töötajad masina eelnevalt oma silmaga üle vaatama. Daihatsu kohta ei anna tehasetähis mingit teavet, remondimees peab ise selgitama, milline osa sobib purunenut asendama. Varuosa kohaletoomine Soomest võtab aega 3 kuni 7 päeva, tehnohooldeks vajalikud jupid on kohapeal olemas.
    Kuna Daihatsusid on Eestis on vähe, ei jäta teeninduse töötajad ukse taha ka ühtki teist automarki. «Ainus, mida me teistele masinatele teha ei saa, on diagnostika. Seda kasvõi seetõttu, et ühe automargi diagnostikaseade maksab 35 000 krooni. Kõike muud aga küll.»
    Daihatsu vastupidavuse kohta ei osanud Marko Vimb esialgu veel midagi kosta.
    «Seda saab öelda aasta pärast, kui oleme remontinud kasutatud autosid ja teinud garantiiremonti. Olen siiski veendunud, et teada-tuntud Jaapani kvaliteet kehtib ka Daihatsu kohta, seda enam, et firma kuulub osaliselt Toyotale.»
    Sattusin Daihatsu firmateenindusse üsna pea pärast selle avamist ja tuleb tunnistada, et tase oli tõepoolest midagi muud kui suvalises töökojas.
    Remondimehed märkasid kohe, et lisaks põhiprobleemile on autol mingi jama ka ühe magnetklapi juhtmega ja tegid sellegi nagu muuseas korda. Teistes teenindustes ei osanud sellele veale keegi vähimatki tähelepanu pöörata. Kohe näha, et mehed tunnevad asja.
    Õnneks ei läinud mul varem tarvis ühtegi originaalvaruosa, suuri probleeme ei ole olnud. Teiste firmade kaudu on õnnestunud auto ikka kuidagi ära remontida, kvaliteediga ei jäänud ma aga kaugeltki alati rahule.
    Mina ostsin oma Daihatsu möödunud aasta septembris ja juba siis oli masin kümme aastat vana. Seni ei ole ta mind igatahes kordagi tee äärde jätnud. Eriti meeldib mulle auto juures see, et ta on ökonoomne.
  • Hetkel kuum
Konsultant: inflatsioonilises keskkonnas on finantsanalüüs olulisem kui iial enne
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Eesti näeb pitsaindeksis välja kena keskmik
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Tehnoloogiaaktsiad juhtisid Wall Streeti langusele
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
Reaalajas börsiinfo
Saaremaa looduskosmeetika tootjad võtavad järgmisena ette Vietnami
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
Äripäeva Juhtimiskool: tulemuslikku meeskonda kannustab usk, et me saame koos hakkama!
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Väikeettevõtjate parim sõber oli eelmisel aastal riigikontroll
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.

Olulisemad uudised

Rootsi peaminister: Türgi tragöödiat ei saa NATO liitumisega siduda
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.