• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuse hinna tõus jätab veokulu paigale

    Viimased kütuse hinna tõusud ei mõjuta poodides müüdavate kaupade hindu. Suuremate firmade transpordikulutused sõltumata kütuse kallinemisest lähiajal ei kasva.
    Viimasel poolaastal on diislikütuse jaehind tõusnud 6,25 kroonini liiter ja bensiinil 7,95 kroonini liiter. Ometigi pole sellel kardetud mõju poodides müüdavate kaupade hindadele. Enamikul suurematel hulgifirmadel, kauplustel ja tootjatel on transpordifirmadega sõlmitud pikaajaline leping, mis vaadatakse üldjuhul läbi aasta lõpus. Seni on kütuse hinna tõusuga kaasnevad riskid transpordifirma kanda.
    Tallinna Kaubamaja müügidirektori Andrus Ossipi kinnitusel on kaubamaja lepingud, kus on sees ka transpordi hind, tehtud aastaks ette ja transpordifirmad neid ühepoolselt muuta ei saa. «Ka järgmise aasta bensiini hind meie müüdava kauba hinda ei mõjuta. Pigem meie vedude maht suureneb ja me taotleme vedajalt isegi madalamat hinda,» prognoosib Ossip.
    Ka Liviko finantsdirektor Tiit Õim eitab kütuse hinna tõusu mõju Liviko toodangu maksumusele. Ehitusmaterjalide hulgifirma Vipexi hindu mõjutab peamiselt valuutakursside muutus. Kütusekulud moodustavad tegevdirektori Tõnu Sepa väitel üldkuludest suhteliselt väikese osa, mistõttu kütuse kallinemine ei tingi toodangu kallinemist. Sepa sõnul tuleb toodete hinda 1--2% tõsta juhul, kui diislikütuse hind jõuab 7 kroonini/liiter.
    Rahvusvahelisi autovedusid teostava Võru Transi juhataja Hanno Järve kinnitusel pole nende ettevõte kütuse hinna tõttu veoteenuse hinda tõstnud. Ta lisab, et rohkem kui kütuse hind mõjutab veoteenuse hinda turu muutus.
    Kütuse hinnatõus meid oluliselt ei mõjuta, sest siseturul teostavad meie toodete transporti ja logistikat hulgifirmad ning nendega on pikaajalised siduvad lepingud. Idaturule on transpordi pakkujaid piisavalt, mistõttu hinnatõusu pole olnud. Perspektiivis näeme probleemi ehk siseturu müügil, sest hulgifirmad ei tule kulutustega enam toime.
    Meid paneb tõsiselt kalkuleerima transpordi arvel hinda tõstma esimene kütuse hind üle 10 krooni liiter.
    Hindu me viimasel ajal tõstnud ei ole. Täna ei oska öelda, mida järgmine aasta toob. Kui hinnad tõusevad, on võitjad meie püsikliendid, kellega on sõlmitud ühe kuni mitmeaastased lepingud. Nende hinnad kindlasti ei muutu.
    Kütusel on veokuludes kindel osa. «Mustadel tegijatel», kes ei arvesta auto amortisatsiooni ega maksa makse, on kütuse osakaal veokuludes suurem kui ametlikel vedajatel. Sellest tulenevalt on «mustal turul» hinnatõus järsem.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Snaige küsib kahjumi katteks aktsionäridelt miljon eurot
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Analüüs: liigume elatustaseme poolest tagasi 2019. aastasse
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Eesti ehtetootja suurendas kasumit ja võttis dividendi
Eesti ehtetootja Juveel, kellest grammike üle poole kuulub küll soomlastele, kasvatas eelmisel aastal viiendiku võrra käivet ja poole võrra kasumit ja maksis omanikele üle poole miljoni euro dividendi.
Eesti ehtetootja Juveel, kellest grammike üle poole kuulub küll soomlastele, kasvatas eelmisel aastal viiendiku võrra käivet ja poole võrra kasumit ja maksis omanikele üle poole miljoni euro dividendi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.