Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamiraha sõltub müügist
Käesolev algatus kiirendab reklaamiäris juba alanud muudatusi ning ühtlasi hakkab kaudselt mõjutama meedia reklaamitulusid.
3,6 miljardi dollari suuruse aastase reklaamieelarvega Procter & Gamble on esimene firma, mis tahab reklaamifirmade sissetuleku otseselt seostada nende reklaamitavate toodete läbimüügiga. P&G väidab, et reklaamifirmad toetavad seda algatust igati.
Tide'i, Pampersi, Cresti jm toodete valmistaja tahab uue süsteemi sisse seada alates tuleva aasta juulist koostöös oma kuue suurima reklaamiagentuuriga. Nendeks on Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Grey Advertising, D'Arcy Masius Benton & Bowles, Jordan McGrath Case & Partners ja Dentsu.
Kui praeguse süsteemi kohaselt saavad reklaamiagentuurid firmade meediakampaania pealt vahendustasu, siis uue süsteemi järgi hakkavad nad saama kindla protsendi iga kaubamärgi läbimüügi tuludest. P&G lubab teha mitmeid erandeid, näiteks juhul, kui alustatakse uue toote turule toomise kampaaniat.
Kavandatav muudatus peaks lähendama Procter & Gamble'i ning reklaamifirmade huve teineteisele. Sest kui iga reklaamiagentuuri sissetulekud hakkavad suurenema või vähenema nende reklaamitavate toodete müügiedu järgi, on nad ise huvitatud võimalikult tulemuslike reklaamikampaaniate korraldamisest, ütles P&G turundusesindaja Bob Wehling.
P&G ettepaneku rakendamine võib edaspidi oluliselt muuta firmade reklaami- ja turunduskampaaniat ning kahandada televisiooni ja trükiajakirjandusse mineva reklaami hulka.
Autor: ÄP