ÄP fototoimetus • 16 september 1999

Reklaamiraha sõltub müügist

Käesolev algatus kiirendab reklaamiäris juba alanud muudatusi ning ühtlasi hakkab kaudselt mõjutama meedia reklaamitulusid.

3,6 miljardi dollari suuruse aastase reklaamieelarvega Procter & Gamble on esimene firma, mis tahab reklaamifirmade sissetuleku otseselt seostada nende reklaamitavate toodete läbimüügiga. P&G väidab, et reklaamifirmad toetavad seda algatust igati.

Tide'i, Pampersi, Cresti jm toodete valmistaja tahab uue süsteemi sisse seada alates tuleva aasta juulist koostöös oma kuue suurima reklaamiagentuuriga. Nendeks on Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Grey Advertising, D'Arcy Masius Benton & Bowles, Jordan McGrath Case & Partners ja Dentsu.

Kui praeguse süsteemi kohaselt saavad reklaamiagentuurid firmade meediakampaania pealt vahendustasu, siis uue süsteemi järgi hakkavad nad saama kindla protsendi iga kaubamärgi läbimüügi tuludest. P&G lubab teha mitmeid erandeid, näiteks juhul, kui alustatakse uue toote turule toomise kampaaniat.

Kavandatav muudatus peaks lähendama Procter & Gamble'i ning reklaamifirmade huve teineteisele. Sest kui iga reklaamiagentuuri sissetulekud hakkavad suurenema või vähenema nende reklaamitavate toodete müügiedu järgi, on nad ise huvitatud võimalikult tulemuslike reklaamikampaaniate korraldamisest, ütles P&G turundusesindaja Bob Wehling.

P&G ettepaneku rakendamine võib edaspidi oluliselt muuta firmade reklaami- ja turunduskampaaniat ning kahandada televisiooni ja trükiajakirjandusse mineva reklaami hulka.

Autor: ÄP

Hetkel kuum