Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskahju võib hakata kinni maksma kannatanu

    Kindlustusseltside Liidu direktor Katrin Hanko rääkis, et eile riigikogus esimesele lugemisele läinud võlaõigusseadus tekitab põhimõttelise vastuolu kogu praeguse kindlustuspraktikaga, kus kahju peaks hüvitama süüdlase selts.
    Olukorda pingestab Hanko sõnul ka see, et uue seaduse järgi ei saa kannatanu kindlustusandja hiljem seda summat enam süüdlase kindlustusseltsilt tagasi nõuda.
    «Kui keegi sooritab avarii, milles su auto ning võib-olla ka sa ise saad kannatada, makstakse sulle kahju välja su enda kasko- ja õnnetusjuhtumi kindlustuspoliisi pealt,» selgitas Hanko võlaõigusseaduse toimet. «Kui su enda poliisidest täielikuks hüvitamiseks raha ei jätku, alles siis makstakse ülejäänud raha süüdlase vastutuskindlustuse järgi.»
    Teise osapoole süül tekkinud kahjude hüvitamine kannatanu poliiside arvelt halvendab kindlustusvõtja olukorda ka edaspidi. Hanko sõnul võib see tõsta kliendi edasisi kaskokindlustuse preemiaid, sest tavaliselt arvestavad kindlustusseltsid lepingu hinna arvutamisel ka varasemaid kahjusid.
    Klienti ei päästa ka teise kindlustusseltsi ümberkolimine, sest info vahetamise käigus tuleb kiiresti välja, et oled olnud kahjulik klient.
    Veel olulisem tagasilöök õnnetuses süütult kannatanud kliendile on see, et kahjude väljamaksmisega väheneb põhjendamatult tema kindlustuskaitse, rääkis Hanko.
    «Kui näiteks kliendil on kaskokindlustus 500 000 krooni peale ja talle tehtud avarii tõttu makstakse ta oma poliisilt välja 250 000 krooni, siis säilinud summa, mida on võimalik edasi kasutada, on vaid pool lepingusummast,» sõnas Hanko. «Kui järgmisel kuul varastatakse tal auto ära, on tal kindlustusseltsilt saada vaid järelejäänud 250 000 krooni.»
    Sama probleem kaasneb õnnetusjuhtumi kindlustuse poliisiga, kui inimene avariis ise kannatada saab. Kliendil on küll võimalus pärast hüvitist oma kindlustuskaitse taastada, kuid miks peaks ta teise süü tõttu oma poliisi uuendamiseks täiendavat raha maksma.
    «See seadus hakkab tugevasti vastu mu õiglustundele, minu meelest ei tohiks see nii olla,» rääkis Hanko. Tema sõnul ei osanud seadust välja töötanud justiitsministeeriumi töötajad kindlustusseltside juristide arupärimisele anda ühtegi rahuldavat põhjendust.
    Leks Kindlustuse õigusdirektor Ivo Viires tunnistas, et selliseid probleeme võib võlaõigusseaduse praeguse eelnõu kohaselt üles kerkida. «Praeguses sõnastuses võib vabatahtliku lepingu väljastanud selts öelda, et kuna sul on võimalik saada tekkinud hüvitis teiselt kahjukindlustusandjalt, siis meie ei pea sulle maksma hakkama ning tekibki vaidlus, kus kannatanuks jääb õnnetuses mitte süüdi olnud isik,» rääkis Viires.
    Justiitsministeeriumi eraõiguse osakonna juhataja Harri Mikk rääkis, et see on põhimõtteline küsimus, millest sõltub vaid kindlustustariifide arvestamine. «Kus tekib risk, seal on ka kõrgem preemia,» selgitas Mikk.
    Ta leidis, et iseenesest peaks kliendile olema meelepärasem, kui ta saab kahju hüvitise kiiresti kätte oma kindlustusandjalt. «Küsimus on ainult kindlustusseltside omavahelises regressinõudes ja seda küsimust ei ole veel üheselt otsustatud,» lausus Mikk.
    «Kuna tegemist on kindlustusseltside jaoks väga oluliste otsustega, siis seda küsimust arutatakse veelkord õiguskomisjonis,» sõnas ta.
    Linnatakso taksojuht Andres Leetmaa ütles, et tema jaoks tundub selline kahju hüvitamise korraldus täiesti absurdne. «See on ju idiootsus, kui mu kahju makstakse välja minu poliisi arvelt ja seda ei saa süüdlase seltsilt tagasi nõuda,» lausus ta. Oktoobri alguses tema autole sisse sõitnud isiku kindlustusseltsist sai ta juba nelja päeva pärast kätte kahjutasu, praegu lõpeb auto remont.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.