Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kallis kütus tõstab piletihindu
Oktoobris järsult kallinenud kütus sunnib Tartu bussifirmasid tõstma novembri keskpaigas või detsembris piletihindu nii linna- kui maaliinidel, kirjutab Tartu Postimees.
Linnaliine sõitev AS Liikor on pöördunud linnavalitsuse poole hinnatõusutaotlusega, mida linnavalitsus arutab oma homsel istungil. Taotluse järgi jääks samaks üksikpileti hind, mis eelmüügist ostes maksab kuus ja bussist kaheksa krooni, kallineks aga päeva-, kümne päeva, kuu- ja kvartalipilet.
Abilinnapea Aksel Kivi märkis, et pikemaajaliste piletite kallinemise varal saaks Liikor aasta lõpuks tulu umbes 200 000 krooni, millega vähendataks firma eeldatavat kahjumit.
Kivi selgitusel ongi hinnatõus täna päevakorral seepärast, et tõenäoliselt saab Liikor kütuse kallinemise tõttu 1,4 miljonit krooni kahjumit ning piletitulu plaanitust väiksem laekumine suurendab miinust veel 1,5 miljoni krooni võrra.
Maaliine sõitva ASi Tarbus juhatuse esimees Valter Keis tunnistas, et ettevõte taotleb maavalitsuselt luba tõsta detsembrist kilomeetri hinda praeguselt 40 sendilt 47 sendile.
'Piletihind on meil püsinud muutumatuna 1998. aastast, kuid toona maksis kütuseliiter nelja krooni ringis,' meenutas Keis. 'Firmat on vee peal hoidnud vaid range majanduspoliitika, investeeringud on praktiliselt ära jäetud. Pileti hinna tõus on vältimatu, sest meil pole enam kuhugi taganeda.'
Tarbuse olukorra teeb raskemaks seegi, et tuleval aastal väheneb riigi dotatsioon.