Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IT-teenust võiksid sisse osta vähem varakad firmad
Miljardär Endel Sifile kuuluva IT-firma NT-Exchange arendusdirektor Heiki Kübbar ütles, et kui ettevõttel on piisavalt raha ja võimalusi ise hoida tööl tasemel spetsialiste IT strateegiate väljatöötamiseks ja kõigi probleemide lahendamiseks, tuleb see firmasiseselt paremini välja, kui teenust sisse ostes.
?Firma kroonilised IT-tõved on ressursipuudus, kompetentsipuudus, ajapuudus ja visioonipuudus,? rääkis Kübbar. ?IT-teenuste sisseost ehk outsourcing ei ole imerohi IT-tõbede vastu, kuid see on rohi, kui seda õigesti kasutada.?
Kõige rohkem vajavad outsourcing?ut ehk IT-teenuste sisseostmist spetsiaalsetelt firmadelt Kübbari sõnul need ettevõtted, kellel endal on vähe ressurssi IT-inimeste palkamiseks.
Kübbari sõnul on outsourcing?ut pakkuvate firmade potentsiaalseteks klientideks näiteks riigiasutused. Pikk otsustusprotsess riigiettevõtetes on samas hea koostöö algamiseks ja jätkumiseks IT-firmaga pisut takistav tegur, märkis Kübbar.
Kübbar tunnistas, et iseenesest on IT-teenuste sisseostmise turg Eestis alles lapsekingades. Ettevõte, kes on otsustanud mitmeid teenuseid sisse ostma hakata, peab pahatihti suhtlema mitme firmaga, sest keegi ei võta kõiki probleeme sajaprotsendiliselt enda kanda.
?Meil on tekkinud mitu päris heal tasemel IT-teenuste pakkujat eri aladel, nagu näiteks võrgu haldus, serveri haldus jne,? selgitas ta. ?Teenusepakkujat, kellele aga kõiki oma IT-probleeme ja vajadusi usaldada, ei ole.?
Arvutifirma Baltic Computer Systems nõukogu esimees Ants Sild rääkis, et IT-juhtimises integreeruvad kaks eri valdkonda ? strateegiline planeerimine ja tehniline oskus.
?IT-juht on täna firmades strateegiline partner, keda kutsutakse juhatuse istungitele,? ütles BCSi tegevjuht Erko Tamuri. ?IT-juhi roll homme on olla juhatuse liige ja ärivisionäär ning juhtida kliendistrateegiat.?
Kaubamaja IT-direktor Tiit Tammiste rääkis, et ettevõtte juhi roll on analüüsida ettevõtte vajadusi, IT-juhi roll aga tippjuhti aidata. ?Tippjuht peab mõistma IT võimalusi äri edendamisel, IT-juht peab neid rakendama,? ütles Tammiste. ?IT-juht ei ole üliinimene, ta ei suuda üksinda kõiki plaane oma peas kanda, tal peab oma meeskond olema.?
Tammiste märkis samas, et infotehnoloogia peab toetama firmat, paljudel IT-juhtidel on aga kõige raskem meeles pidada, et IT ei ole firmas kõige tähtsam.
Arvutifirma Helmes partner Tiit Paananen küsis seminaril osalevatelt firmajuhtidelt, kas nad teavad, kui palju maksab nende firmas üks arvutitöökoht koos jooksvate kulude ja koolitusega. Umbes sajast osalejast tõstis käe mõni üksik.
?Püüdke määrata IT hind, nii investeeringute kui jooksvate kuludena,? rääkis Paananen. ?Testige oma organisatsiooni, tehke algust kohe, ainult nii leiate pudelikaelad.?
Vastates küsimusele, kes on Eesti parimad IT-juhid, märkisid Ants Sild ja Erko Tamuri, et Eesti parimad IT-juhid on Hansapangas, Eesti Energias ja Ühispangas.
?Kõikides Eesti suurettevõtetes töötavad IT-juhid on suhteliselt tasemel,? märkis Tamuri.