Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tartu automüük vähenes veerandi võrra
Võrreldes oktoobriga langes Tartu automüük 46 auto võrra, mis iseenesest pole just teab mis suur number. Protsentuaalselt moodustab see aga tervelt veerandiku. Kui oktoobris müüdi Tartus 163 sõiduautot ja 20 tarbesõidukit, siis novembris olid numbrid vastavalt 137 ja 17. Languse tegid läbi enamik automarke, küll aga tõusis näiteks Lada, Nissani ja Suzuki läbimüük.
Igatahes jäi novembri müüduimaks automargiks Tartus Opel, mille läbimüük on kasvanud kõikjal Eestis. Teisele kohale tõusis taas Lõuna-Eesti üks liidritest, Lada, kolmandale aga oktoobri esimene, Volkswagen.
Sõiduautode osas oligi novembri müüduim Lada, edestades napilt Opelit ja Volkswagenit, tarbesõidukeid müüsid võrdselt hästi kaks prantslast: Peugeot ja Renault.
November tegi muudatusi ka Tartu 11 kuu läbimüügi edetabeli osas. Peugeot? liidrikohta keegi mõjutada ei suutnud, seevastu tõusis aga veel kaks kohta kõrgemale Volkswagen. Selle automargi erilisus seisneb eeskätt selles, et VW esindus hakkas Tartus tööle alles maikuus ja nende müügiaasta on olnud oluliselt lühem kui teistel automarkidel. Samas on vähetõenäoline, et ta suudab mööduda Ladast, ja eeldatavasti aasta sellise järjestusega ka lõpeb: Peugeot, Lada ja Volkswagen.
Igatahes on lõunaeestlased jõukuselt kõvasti kosunud, sest mullu müüdi Tartus alla tuhande uue sõiduki, tänavu on müüdud juba üle poolteise tuhande. See on ligi 80protsendiline tõus, samal ajal kui Eestis tervikuna peaks uute sõidukite müük kasvama ca 60 protsendi võrra.