Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Telefon: Digitaalallkiri hakkab toimima 2001. aasta I poolaastal
Eesti Telefonis hakatakse firmasiseselt digitaalselt dokumente allkirjastama juba tuleva aasta jaanuaris, laialdasele kasutamisele võetakse digitaalallkiri tõenäoliselt 2001. aasta esimesel poolaastal, ütles ASi Eesti Telefon juhatuse liige Andres Käärik.
'On oodata, et riigipoolne aktiivsus suureneb, kuna suvel jõustub määrus, mille kohaselt peavad kodanikud saama elektroonilist asjaajamist teostada,' rääkis Käärik.
Eesti Telefon sõlmis selle aasta maikuus koostöölepingut Hansapanga, Ühispanga ja Eesti Mobiiltelefoniga digitaalallkirja turvaliseks kasutamiseks vajaliku avaliku võtme infrastruktuuri (PKI - Public Key Infrastructure) loomiseks.
PKI võimaldab teenuste tarbimist avalike sidevõrkude, telefoni ja interneti kaudu turvaliselt ja osapooli identifitseerivalt. PKI kasutamisel saab inimene avaliku võtme ja kiipkaardi kujul oleva salajase võtme. Salajane võti on inimese ainuvalduses ja selle abil saab turvaliselt anda digitaalallkirja teenuste tellimisel ja kasutamisel ning kaupade ostmisel. Avalik võti on kõigile kättesaadav ja selle järgi võib konkreetset isikut, kes sooritab ostu või tellib teenust, täpselt identifitseerida.
'See projekt kulgeb ilusti, teeme kõik, et rongist mitte maha jääda,' sõnas Käärik. 'Kui neli suurt firmad panevad seljad kokku ja ehitavad selle infrastruktuuri välja, tuleb rahaline kokkuhoid ja see annab infrastruktuurile tunduvalt laiema kasutuspindala. Ei ole mõtet konkureerida omavahel.'
Kääriku sõnul on võimalik, et Eesti Telefon, EMT, Hansapank ja Ühispank loovad ühisfirma, mis hakkab sertifitseerimisteenuseid pakkuma. 'See on üks võimalusi, on ka teisi alternatiive,' täpsustas Käärik.