Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti börsiettevõtete kodulehed ei hiilga investorisõbralikkusega
Investor alustab investeerimisotsuse langetamist informatsiooni kogumisest. Tänapäeval on internet üha tähtsam infohankimise vahend. Tavaliselt tekib huvipakkuva ettevõtte aktsia leidmisel soov ammutada ettevõtte kohta täiendavat informatsiooni. Otsingut alustatakse tavaliselt ettevõtte koduleheküljelt.
Börsiettevõtete investorisõbralikkuse uuringu eesmärks oli anda hinnang ettevõtete kodulehekülgedele lähtudes investorile otsuste tegemiseks vajalikust informatsioonist.
Kõige investorisõbralikum börsiettevõtte kodulehekülg on Hansapangal, kel on pikaajaline investoritega suhtlemise kogemus. Hansapank võitis 13,7 punktiga 18 võimalikust. Hansapanga leheküljel on investorile eraldi alajaotus, kust on võimalik näha tähtsamaid suhtarve, lugeda börsiteateid, saada infot aktsia ja suuremate aktsionäride kohta, dividendiajalugu, majandusaruanded, majandustulemuste avaldamise kuupäevade kalender, presentatsioonid. Investoril on võimalik esitada vastava vormi alusel küsimusi, liituda e-posti teel uudiste saajate nimekirjaga. Samuti on igati korralikult esitatud kontaktandmed. Hansapanga leheküljega on teistel börsifirmadel põhjust tutvuda investorsuhete korraldamiseks. Hansapanga lehte oli otsingumootorites lihtne leida, v.a Mega otsingumootoris, kus enne Hansapanga avalehte tuli terve rida investori seisukohast väheolulisi linke.
Teiseks tuli Harju Elekter 9,25 punktiga. Leheküljel olid eraldi alajaotusena esitatud investoritele mõeldud info, finantsaruanded, tähtsamad suhtarvud, uudised, ettevõtte ajalugu. Peamise edu tõi ettevõttele hea esindatus kõigis kuues otsingumootoris. Napilt kolmandaks jäi 9,2 punktiga Eesti Telekom. Telekomi plussina tuleb ära mainida majandustulemuste avaldamise kalendrit.
Järgnesid Viisnurk 8,6 punktiga, Pro Kapital 8,4, XXL.EE 7,1, Saku Õlletehas 6, Merko 5,8, Tallinna Farmaatsiatehas 5, Rakvere Lihakombinaat 4,9, Sampo Pank 4,4, Fakto 4,3, Klementi 4,1, Tallinna Kaubamaja 2,7, Kalev 1,8, Baltika 1,3, Estiko 1 punktiga.
Kodulehekülg puudub Eesti investorite lemmikul Normal ja ka Tallinna Külmhoonel. Estiko leheküljelt pole investoril midagi leida, lehekülje leiab siiski otsingumootorites üles ning lehel on esitatud kontaktandmed.
Baltika hinne tuli madal kodulehekülje uuendamise tõttu, loodetavasti tuleb see investorisõbralik.
Hindamise aluseks oli firma kodulehekülje leidmine 6 otsingumootoris, kodulehel navigeerimise lihtsus, kontaktivõimalused, eraldi investorite alajaotus, finantsaruannete olemasolu (aastaaruanded ja vahearuanded), põhikirja olemasolu, aktsia hinna näitamine kodulehel, tähtsamad suhtarvud, suurimate aktsionäride nimekiri, firma uudiseid, uudiste tellimise võimalus e-posti teel, paberaastaaruande tellimise vorm, investorite korduvad küsimused ja vastused, presentatsioonimaterjalid, majandustulemuste avaldamise kalender, ettevõtte ajalugu ning dividendiajalugu.