Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vanade relsside ost tasus Arco Varale kümnekordselt

    Tallinnas Pirita teed kesklinnaga ühendava Põhjaväila ehituse pealt teenib kõige enam Arco Vara osalusega AS Wolks, kes on osanud tee-ehitusele jalgujääva maa õigel ajal ära osta.
    Wolksi asutajaks nimetab äriregister Tartu ehitusfirma Rand ja Tuulberg.
    Põhjaväila ehituse esimest järku Ahtri tänavast Rannamäe teeni alustati 2. juulil. Järgmist ei hakata linna maa-ameti asejuhataja Alo Brandti andmetel rajama mitte enne 2003. aastat.
    Mõlemale Põhjaväila järgule jäävad ette raudteetükid. Wolks ostis roostetanud rööpad 1998. aastal ära ja erastas kokku ligi 6300 ruutmeetrit nende äärde jäävat maad. 1998. aasta lõpus, kui raudtee juurde maad erastati, sai juhuslikult valmis ka sadama-ala detailplaneering, mis nägi ette Põhjaväila ehituse.
    Ehitatavale Põhjaväilale jäävad ette Wolksi Põhja puiestee raudtee äärde jääv kinnistu ja lisaks veel kolm tema raudtee ääres erastatud maatükki: Bensiini 9a, 11 ja 13.
    Soodsa müügilepinguga müüs Wolks loetletud kinnistud mõned nädalad tagasi linnale.
    Linnavalitsuses puhatakse kollektiivselt augustini. Vestlustest töövälisel ajal kommentaaridest hoiduvate linnaametnikega on selgunud, et 6300 ruutmeetri maa eest, mis läks ärimeestele erastamisel mõned aastad tagasi maksma alla poole miljoni krooni, maksis linn äsja Wolksile 11,5 miljonit krooni.
    Linnal puudub sundvõõrandamise pretsedent, on Tallinna maa-ameti juhataja Ahto Eesmäe ja abilinnapea Heiki Kivimaa ÄP-le põhjendanud, miks maksab linn sellist hinda, nagu omanik küsib. Sundvõõrandamise korral lepitaks maa eest tasu kokku kohtus, kuid tõenäoliselt kujuneks see mitmeid kordi väiksemaks.
    ?Tegemist oli kogu äri maksumusega,? põhjendas üks linnaametnikest 11,5 miljoni kroonist summat, väites, et sellesse on rehkendatud ka Wolksi raudteel konteinerite veost saamata jääv tulu.
    Vestlusest Wolksi juhataja Andrus Aavastega selgus, et firma äriidee ei olnud Põhjaväil, vaid raudtee majandamine sadamasse konteinerite vedamise kaudu. Põhjaväila algses projektis oli Aavaste väitel kavas raudtee seoses tee-ehitusega ümber tõsta, kuid majanduslikel kaalutlustel loobuti sellest.
    11,5 miljoni kroonist hinda ei soovinud Aavaste seoses lepingus tõenäoliselt sisalduva konfidentsiaalsusnõudega kommenteerida.
    ?See jääb kordades alla Tartu maantee läbimurdele,? väitis Aavaste, pidades silmas ruutmeetri hinda.
    Mäletatavasti maksti seal ühele tee ette jääva krundi omanikule Muslja Haitovile 8500 krooni ruutmeetri eest, kokku 7,2 miljonit krooni.
    Tartu maantee läbimurdega lõi linn ühtlasi pretsedendi, sest teisedki omanikel on õigus küsida oma maa eest kõrgeimat turuhinda. Linnavalitusega seotud allikate väitel on omanikelt tee-ehitusele ettejääva vara kokkuostuks eraldatud kokku 50 miljonit krooni.
    Nüüd peab linnavalitsus jõudma kokkuleppele ASiga Shell Eesti, kellele kuuluvad hooned Põhjaväila teise etapi ehitusele ette jäävad.
    Raepressi andmetel eraldati Põhjaväila esimese järgu ehituseks linna eelarvest 35 miljonit krooni, ent vaja oleks 70 miljonit. Abilinnapea Toivo Ninnas on lubanud puuduoleva summa laenata.
    Põhjaväila ehk neljarealise Piritat kesklinnaga ühendava autotee on linnavalitsus kavandanud 1,7 kilomeetri pikkuseks.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.