Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Citroeni lipulaev sõidab nii põllul kui maanteel
Esimene mulje C5 rooli taga pole midagi erilist. Proovisõiduauto 2-liitrine mootor jaksab 1318 kg tühimassiga autot vähimagi vaevata edasi viia ning erksust jätkub piisavalt ka linnasõidul. Salong on mugav ja käepärane.
Maanteele minnes tekib pettumuski: tugev külgtuul tekitab kerge ebakindluse ning auto tundub olevat vedel. Kui aga rooli kangekaelselt otse hoida, siis kurss ei muutu. Tundub, et ebamäärasuse tekitaja on elektrooniliselt juhitav hüdropneumaatiline vedrustus, mis peab reageerima auto igasugustele kõikumistele ja mis metsa vahelt välja sõites ootamatu külgtuule kätte sattudes masina hetkeks mõtlema paneb.
Tuule vaibudes aga hakkab võrdeliselt läbitud kilomeetritega arvamus autost paranema. Eriti nauditav on C5ga sõita meie teedel suurematel kiirustel. Isegi enam kui 150 km tunnikiiruse juures suudab Hydractive 3 nime kandev vedrustus hoida autot Tallinna?Tartu maanteel nii stabiilselt, nagu sõidaks mööda lennuvälja. Kiiruse kasvades vajub auto ise allapoole, aerodünaamika ja teelpüsivus paraneb, kütusekulu väheneb.
Hoopis põnevaks muutub olukord, kui keerata metsavaheteele. Harjumuspäraselt lisad sellistel teedel gaasi seni, kuni auto ülemäära raputama hakkab. C5 puhul aga vajuta ja vajuta, ikka ei raputa. Rataste üles-alla liikumise vahemiku suurenedes tõuseb ka auto ohutuse mõttes kõrgemale ning alles siis, kui spidomeetriosuti juba 80-le läheneb, adud, et selle auto puhul need reeglid ei kehtigi. Vedrustus on vaid üks atraktiivsemaid tehnilisi lahendusi. Näiteks on auto varustatud Multiplex-elektrisüsteemiga, mida juhib keskarvuti ja millel nutikusest just puudust ei tule. Kui vihma hakkab sadama, käivitab auto ise kojamehed ja sulgeb aknad. Kui juhi lahkudes jääb raadio kauaks mängima või mõni tuli põlema, siis aku mahtuvuse vähenedes teatud piirini lülitab auto ise tarbija välja jne.
Praegu müüakse kolme erineva varustusega C5 (X, XS ja Exclusive), millele saab valida koguni viit erinevat mootorit (neist kolm bensiini- ja kaks diiselmootorit). Lisaks saab juba tellida universaalkerega varianti: pakutakse vaid SX-varustusega 2-liitriseid mootoreid (bensiini- või diiselmootor), bensiinimootori juures saab vaid valida, kas automaat- või manuaalkäigukastiga. Kui sedaankeret meenutava luukpära alghind on 284 900 krooni (1,8-liitrine bensiinimootor, X-varustusega), siis universaalkerega variandi hinnad algavad 339 900 kroonist. Optimaalne variant C5 puhul olevat aga SX-varustuse ja 2-liitrise bensiinimootoriga, mille alghind on 319 900 krooni. Sellise auto keskmiseks kütusekuluks õnnestus saada 7,9 l 100 km kohta ja varustuses on olemas kõik keskklassiautole kohane alates pardakompuutrist kuni automaatse kliimaseadmeni välja.